Vďaka iniciatíve spoločnosti Lidl a podpore zákazníkov sa v Tatrách podarilo vysadiť už 500 000 stromčekov. Obchodný reťazec pomáha zalesňovať kalamitou zničené lesné porasty od roku 2012.
BRATISLAVA 11. mája (WBN/PR) – Kampaň „Voda pre stromy“, ktorú organizuje spoločnosť Lidl, priniesla tatranským lesom už pol milióna sadeničiek. Stromček s poradovým číslom 500 000. zasadili v Lidl lese v utorok 10. mája na území Lesnej správy Malužiná. Pri tejto príležitosti zároveň vznikol nový Slovenský rekord v počte vysadených stromčekov za jeden deň.
„Spoločenská zodpovednosť je dôležitým pilierom nášho podnikania. Vážime si úspech, ktorý sme na Slovensku dosiahli. Chceme preto tejto krajine a jej obyvateľom vrátiť aspoň časť z toho, čo sme dostali,“ povedal Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl, a dodal: „Angažujeme sa v mnohých spoločensky zodpovedných projektoch a hrdo sa hlásime k nášmu mottu ´Na ceste k lepšiemu zajtrajšku´. Tatry sú naša srdcová záležitosť a preto ma veľmi teší, že s podporou našich zákazníkov sa nám podarilo vysadiť už 500 000 stromčekov.“
Lidl les rastie na tatranských svahoch od roku 2012, kedy zamestnanci obchodného reťazca spolu s lesníkmi zasadili prvých 25 000 sadeničiek. Aktuálna bilancia projektu znie 500 000 stromčekov, ktoré rastú na ploche približne 200 hektárov. Pre lepšiu predstavu, ide o rozlohu takmer 300 futbalových ihrísk. Jeden hektár dospelého lesa môže navyše ročne vyprodukovať až 30 ton kyslíka, čo predstavuje spotrebu asi 130 ľudí. Lidl les by pri svojej súčasnej rozlohe v budúcnosti mohol poskytnúť kyslík pre asi 26 000 ľudí, teda pre jedno väčšie slovenské mesto.
„LESY Slovenskej republiky, š.p. vítajú, že spoločnosť Lidl pokračuje v tomto veľmi úspešnom projekte. Príklad by si z tejto organizácie mali vziať tí, čo ochrane prírody iba rozprávajú a presadzujú svoje predstavy bez akejkoľvek zodpovednosti a reálneho prínosu pre spoločnosť,“ povedal poverený generálny riaditeľ štátneho podniku LESY Slovenskej republiky Jozef Bystriansky.
Do pomoci tatranským lesom sa celkom jednoducho môžete zapojiť aj Vy. Lidl v rámci kampane „Voda pre stromy“ venuje jeden cent za každú predanú 1,5 l fľašu minerálnej vody Saguaro na kúpu a výsadbu mladých stromčekov. Do revitalizácie kalamitného územia sa Lidl každý rok aktívne zapája. V utorok 10. mája 2016 vysadilo viac ako 60 jeho zamestnancov na území Lesnej správy Malužiná 7000 sadeničiek. Opäť sa im tak podarilo prekonať vlastný slovenský rekord v kategórii „Najviac vysadených stromčekov za jeden deň. K svojmu predošlému maximu pridali ďalších 500 stromčekov.
Aktuálne informácie o projekte je možné nájsť na internetovej stránke www.lidl.sk či na oficiálnom facebookovom profile spoločnosti Lidl www.facebook.com/lidlslovensko.