BRATISLAVA 8. júna (WEBNOVINY) – Úrad vlády SR zrušil súťaž návrhov na reklamnú a komunikačnú kampaň pre Operačný program Informatizácia spoločnosti (OPIS) v predpokladanej hodnote vyše 2,1 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ako ďalej vyplýva z oznámenia zverejnenom vo Vestníku verejného obstarávania, na príčine bola zmena okolností, za ktorých sa verejné obstarávanie vyhlásilo. Podľa oznamu Úrad vlády vypíše súťaž znova, pričom o víťazovi bude rozhodovať sedemčlenná porota.
Reklamná kampaň na informatizáciu už prebehla aj vlani. Tú vtedy zabezpečovala reklamná agentúra Istropolitana Ogilvy, ktorá vyhrala tender v hodnote 841,8 tis. eur. Reklamná kampaň bola v minulom roku rozdelená na jarnú a jesennú časť. Podľa Úradu vlády je aktuálna cena vyhlásenej súťaže vypočítaná na základe Zmluvy, ktorá bola uzatvorená s Istropolitanou. Hoci predbežné oznámenie približuje určité rysy kampane, podľa úradu bude jasné akú presnú podobu bude mať až na základe víťazného návrhu. Jedným z cieľov pre pripravovanú komunikačnú a reklamnú kampaň je podľa Úradu vlády zvyšovanie znalosti prínosov projektov realizovaných v rámci programu informatizácie spoločnosti v povedomí širokej verejnosti.
Celkový rozpočet OPIS-u z fondov EÚ a rozpočtu SR na roky 2007 až 2013 má predstavovať približne 1,2 mld. eur. OPIS má štyri prioritné ciele, pričom na samotný eGovernment, teda elektronizáciu verejnej správy a rozvoj elektronických služieb, by malo smerovať 826 mil. eur. Na rozvoj pamäťových a fondových inštitúcií – eContent a eCulture, bude určených 192 mil. eur a na technickú pomoc 36 mil. eur. Dôležitým cieľom informatizácie je aj zvýšenie prístupnosti širokopásmového internetu, na ktoré je určených 113 mil. eur.
SITA