BRATISLAVA 3. januára (WEBNOVINY) – Agentúra NPD DisplaySearch tvrdí, že trh s televízormi v budúcom roku vzrastie v porovnaní s rokom 2011 približne o 2 percentá, čo znamená, že by sa v globálnom meradle malo predať 254 miliónov televízorov. V tomto roku ich predaj zaznamenal stagnáciu, respektíve sa zvýšil len o zanedbateľnú hodnotu na úrovni 0,1 percenta.
Forbes upozorňuje, že pokles záujmu o nové modely súvisí s pomaly končiacim prechodom od technológie CRT k plochým televízorom, navyše mnoho ľudí si necháva ich kúpu na vrchol sezóny, teda zväčša na čas bezprostredne pred a bezprostredne po Vianociach. Súvisí to aj s tým, že záujem sa obracia k väčším uhlopriečkam a drahším modelom, ktoré prichádzajú s atraktívnymi cenami práve v tom čase. Nižšie uvedený graf ukazuje, ako by sa mal v najbližších rokoch vyvíjať trh s televízormi v závislosti od použitej technológie:
Napríklad pri prijímačoch s uhlopriečkou nad 40 palcov sa očakáva 12-percentný nárast predaja, pri uhlopriečke nad 50-palcov dokonca 18-percentný, no pri menších než 40-palcových uhlopriečkach analytici predpovedajú približne 3-percentný prepad záujmu. Rok 2012 by sa mal niesť aj v znamení výraznejšieho zníženia cien luxusných televíznych prijímačov s uhlopriečkami nad 60 palcov, ktorých cena by mohla poklesnúť až niekam k 1 500-eurovej hranici. Zároveň sa očakáva, že na trhu definitívne prevládne technológia s LED podsvietením, ktorá postupne vytlačí ako klasické LCD obrazovky, tak aj plazmy.