Tesco uteká z Japonska, chce kúpiť hudobný portál

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Tesco
tesco Foto: SITA/AP

LONDÝN 18. júna (WEBNOVINY) – Britský maloobchodný gigant Tesco sa dohodol na predaji polovičného podielu vo svojom japonskom biznise.

Kupcom 50 % akcií je druhý najväčší maloobchodný reťazec v Japonsku Aeon Corp. Britská spoločnosť pritom deklarovala záujem predať svoju stratovú dcéru už v auguste minulého roku.

Tesco tak po ôsmych rokoch vzdáva snahu preraziť na japonskom trhu, ktorý sa ukázal byť náročným sústom pre zahraničný reťazec.

Minulý týždeň zároveň spoločnosť Tesco oznámila kúpu internetového hudobného portálu WE7 v hodnote takmer 11 mil. GBP. Tesco získa vďaka tejto transakcii 91 % akcií v portáli WE7. Ten poskytuje používateľom možnosť zadarmo si vytvoriť personalizované rádio na základe obľúbených interpretov.

Tento krok je súčasťou plánu britskej firmy posilniť svoju pozíciu v segmente online zábavy, v rámci ktorého už vlani kúpila službu blinkbox umožňujúcu online sledovanie filmov. Maloobchodný reťazec pritom len nedávno odštartoval ozdravný program v hodnote 1 mld. GBP s cieľom zvrátiť pokles svojho podielu na britskom trhu.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Tesco