POPRAD 28. decembra (WEBNOVINY) – Po „zlatom týždni“, ktorý sa začal vo štvrtok 27. decembra a skončí sa 6. januára, keď je vo Vysokých Tatrách viac ako inokedy počuť rusky hovoriacich turistov, prichádza isté obdobie „medzisezóny“ v zimnom období.
„Počty ubytovaných začínajú narastať až v závere januára, kedy začínajú prázdniny podľa jednotlivých vojvodstiev v susednej Poľskej republike,“ uviedol Peter Chudý. Zimná sezóna následne pokračuje prázdninami na Slovensku a v Českej republike, kedy sa Tatry opäť zapĺňajú. Hlavná časť zimnej sezóny sa končí približne v polovici marca.
Zimná lyžiarska sezóna v Tatrách však stále nekončí, znižuje sa ale nápor ľudí, ktorí chcú tráviť dovolenku na horách. Na tento vývoj reagujú aj poskytovatelia ubytovacích a iných služieb vo Vysokých Tatrách pri tvorbe cien. Top sezóna vo Vysokých Tatrách sa končí 13. januára. Po tomto termíne klesajú nielen ceny ubytovania, ale aj ceny skipasov či iných služieb. Hlavná sezóna vo Vysokých Tatrách sa podľa cien lyžiarskych lístkov končí začiatkom apríla.
Vysoké Tatry počas zimnej lyžiarskej sezóny 2012/2013 neponúknu žiadne nové zjazdovky alebo vleky. „Nepribudli žiadne nové lanovky alebo vleky, ale na druhej strane pribudla kvalita a rozsah gastronomických služieb,“ uviedol Chudý. Novinky, ktoré skvalitnia služby, ponúka lyžiarske stredisko v Tatranskej Lomnici.
Tohto roku sa výrazne rozšírila ponuka bežeckých lyžiarskych tratí. „Posledné roky narastá záujem o takúto službu,“ uviedol Chudý. Najširšiu ponuku má Štrbské Pleso, kde je túto zimu 25 kilometrov upravovaných bežeckých tratí. V prípade dostatku prírodného snehu budú upravované bežecké trate aj v oblasti Smokovcov a Tatranskej Lomnice.
Veľmi často je diskutovanou otázkou kvalita a ceny poskytovaných služieb vo Vysokých Tatrách. „Čo sa týka cien, nemyslím si, že sme drahí, ak to porovnáme s cenami v zahraničí, ale aj v rámci Slovenska,“ uviedla výkonná riaditeľka Regiónu Vysoké Tatry Lenka Maťašovská.
V prípade prístupu k návštevníkom podľa nej už tiež došlo k zmene, hoci, stále je čo zlepšovať. V mnohých prípadoch podľa nej veľa robí úsmev či ochota. „To musí byť v človeku. Ľuďom pracujúcim v cestovnom ruchu by malo na tom záležať a je ťažké ich to učiť, ak to sami nechcú. Práca s ľuďmi je veľmi ťažká,“ dodala Maťašovská.