BRATISLAVA 28. júna (WEBNOVINY) – Poslanci zastupiteľstva bratislavskej mestskej časti Petržalka dnes hlasovali o plate starostu Vladimíra Bajana, plat mu ponechali v pôvodnej výške 4 154 eur.
Takúto výšku platu mu schválili ešte v decembri 2010 a predstavuje minimálny plat vo výške 2 967,09 eura zvýšený o 40 percent. Od 1. júna vstúpila do platnosti novela zákona o právnom postavení a platových pomeroch starostov obcí a primátorov miest.
O plate starostu museli poslanci rozhodnúť najneskôr do 30. júna. Starostovi možno určiť mesačný plat vo výške 4 681 eur.
Koľajovú trať považuje Bajan nateraz za zabudnutý projekt
Starosta Petržalky Vladimír Bajan považuje projekt koľajovej trate z mestskej časti za zabudnutý pre toto obdobie. Uviedol to na dnešnom zasadnutí zastupiteľstva po vystúpení primátora hlavného mesta Milana Ftáčnika k riešeniam Nosného dopravného systému v Bratislave.
Podľa neho je projekt prepojenia Bratislava – Predmestie a Bratislava – Filiálka zakopanie 400 miliónov eur do podzemnej trate a do samotnej stanice Filiálka a nerieši problém hlavného mesta. Ako uviedol Bajan, bude sa sústrediť na tie témy v mestskej časti, ktoré môže reálne ovplyvniť, a to terasy, parkovanie, garáže a životné prostredie.
Sklamanie z riešenia dopravy v Bratislave vyjadrili aj petržalskí poslanci. Poslanec Oliver Kríž má pocit, že Petržalka v rámci tohto projektu ťahá za kratší koniec. Odsunutie koľajovej trate na ďalšie programovacie obdobie nechápe, keďže ako uviedol, nejde o nový projekt. „Projekt Filiálka podľa môjho názoru neprináša nič zásadné pre Bratislavu,“ uviedol Kríž.
Zástupca petržalského starostu Martin Miškov je sklamaný, lebo „na diskusiách bolo prezentované, že električka sa ide robiť a môžeme na ňu získať financie v tomto období“. Primátora hlavného mesta poprosil, aby za električku z Petržalky bojoval.
Primátor Milan Ftáčnik uviedol, že Petržalka nie je odsunutá nabok ako to niektorí interpretovali. Vybudovanie koľajovej trate z Janíkovho dvora na Hlavnú stanicu je podľa primátora jeden z projektov, ku ktorému sa mesto, Bratislavský samosprávny kraj aj ministerstvo dopravy zaviazali. Z finančného hľadiska sa to ale podľa neho nedá stihnúť v tomto programovacom období.
V stredu ide primátor Ftáčnik na rokovanie do Bruselu a chce sa uchádzať o peniaze na projekt integrovanej dopravy. O nosnom dopravnom systéme budú mestskí poslanci rozhodovať na štvrtkovom zasadnutí.