BRATISLAVA 18. októbra (WEBNOVINY) – Slovensko nevenuje dostatočnú pozornosť budovaniu značky domácich potravín a ich medzinárodnej prezentácii.
Podľa Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komory (SNOPK) ešte krajina nemá tak dobre vybudovaný medzinárodný imidž ako susedné Maďarsko alebo Česká republika a mala by doňho preto oveľa viac investovať.
„Cieľom by mala byť podpora slovenských výrobcov prostredníctvom presvedčivej prezentácie na veľtrhoch a profesionálna medzinárodná informačná kampaň,“ tvrdí Guido Glania, výkonný člen predstavenstva SNOPK.
Dotácie sú však v tomto smere výrazne podfinancované. „Šetrí sa na nesprávnej strane,“ doplnil Glania.
Vyhlásenia ministra pôdohospodárstva Ľubomíra Jahnátka o podpore zastúpenia slovenských potravín na trhu sa podľa predstaviteľov SNOPK neuberajú správnym smerom.
Problém totiž nevidia v modernom globálnom maloobchode, ale v nedostatkoch mnohých slovenských výrobcov, ktorý sa týka predovšetkým nízkych výrobných kapacít a marketingu. SNOPK tak apeluje na slovenskú vládu, aby viac podporovala domáci potravinový priemysel pri umiestňovaní na medzinárodnom trhu.
Úspechy v zahraničí, ktoré by šli ruka v ruke s budovaním výrobných kapacít, by tak potravinárom pomohli získať väčší podiel aj na domácom trhu. Slovensko-nemecká obchodná a priemyselná komora založená v roku 2005 v Bratislave je fórom nemeckých a slovenských podnikov.
Komora zastupuje záujmy 350 členských firiem, ktoré na Slovensku zamestnávajú 72 000 pracovníkov a dosahujú obrat v hodnote 13 mld. EUR. SNOPK patrí k celosvetovej sieti nemeckých zahraničných obchodných komôr.