BRATISLAVA 19. apríla (WEBNOVINY) – Kľúčovým faktorom, ktorý môže viesť Slovákov k zmene banky, je výhodné a predovšetkým zrozumiteľné nastavenie poplatkov za bankové služby, a to najmä tie najviac využívané. Myslí si to 57 % respondentov oslovených v prieskume, ktorý na vzorke tisíc slovenských klientov bánk uskutočnila pre UniCredit Bank agentúra Data Collect. Slováci sú z pohľadu poplatkovej politiky podľa vyjadrení UniCredit Bank jedným z najviac citlivých národov Európy.
Ďalším dôležitým faktorom, ktorý by prinútil Slováka zmeniť banku, je podľa výsledkov prieskumu komfortný prístup k bankovým službám kdekoľvek a kedykoľvek. Jednoduché ovládanie účtu požaduje 70 % opýtaných. To, že nová banka musí zabezpečiť administratívu spojenú so zmenou banky, uviedlo v prieskume 82 % Slovákov.
Zo získaných dát zároveň vyplynulo, že Slováci sa aj naďalej nemienia vzdať hotovostných platieb. V peňaženke so sebou nosia okolo 20 eur. Trend severných štátov, kde je hotovosť vnímaná ako prežitok, teda pre Slovákov podľa UniCreditu neplatí.
Počty výberov hotovosti z bankomatov, ako aj ich objemy, podľa vyjadrení banky narastajú. Z prieskumu vyplynulo, že klienti slovenských bánk vyberajú hotovosť z bankomatov približne dvakrát mesačne a pokiaľ by za výbery hotovosti nemuseli platiť, počet výberov by sa zdvojnásobil. Navyše sa ukázalo, že klienti nemajú príliš veľkú trpezlivosť s hľadaním bankomatu. Väčšina Slovákov je ochotných hľadať bankomat maximálne desať minút.