BRATISLAVA 30. novembra (webnoviny) – Približne dve tretiny Slovákov už vedia, čo kúpia svojim blízkym pod stromček. Zvyšná časť predstavu o darčekoch ešte nemá.
Až 30 percent pritom hľadá inšpiráciu na zaujímavé a praktické darčeky na internete. Vyplýva to z online prieskumu, ktorý na vzorke približne 2 500 respondentov používajúcich internet urobila výskumná agentúra NMS Market Research v spolupráci s nezávislým portálom Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské internetové obchody, ich tovary a ceny.
Elektroniku kúpi svojim blízkym až 54 percent opýtaných, po knihách siahne 40 percent respondentov. „Najviac tohtoročných darčekov bude z kategórie elektronika. Za ňou nasledujú knihy, oblečenie, kozmetika, hračky, mobilné telefóny, športové vybavenie, počítače, wellness pobyty a hodinky,“ uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
„Veľkej popularite sa tešia mobilné telefóny, ktoré chce svojim blízkym darovať približne štvrtina Slovákov používajúcich internet,“ doplnil projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth. Agentúru SITA informovala Diana Mareková Theizlová zo spoločnosti Fusion.