Slováci napriek zdražovaniu neplánujú šetriť na vianočných darčekoch, ako sa zmenili naše nákupné návyky?

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Vianočný darček
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Až 56 % opýtaných Slovákov plánuje minúť na vianočné darčeky rovnakú a vyššiu sumu ako minulý rok. Vyplýva to z prieskumu medzi internetovými užívateľmi, ktorý začiatkom októbra realizoval nákupný poradca Heureka medzi viac ako 2 000 respondentmi.

Údaje z prieskumu hovoria, že ľudia radšej potešia menší počet ľudí, no ak to finančná situácia dovoľuje, svojim blízkym a priateľom doprajú kvalitnejšie prevedenie.

Online nákupy sú čoraz obľúbenejšie

Čoraz viac Slovákov využíva na nákup darčekov online obchody. Takmer každý piaty Slovák nakupujúci na internete hľadá darčeky priebežne počas celého roka. V porovnaní s minulým rokom sa tento počet zvýšil o 40 %.

Rovnako sa zvyšuje počet ľudí, ktorí nakupujú darčeky pre blízkych výlučne online. V porovnaní s minulým rokom predstavuje tento nárast 25 %.

Všetky, alebo aspoň polovicu darčekov, tento rok nakúpi na internete každý druhý respondent. Výhradne v kamenných predajniach v súčasnosti nakupujú už len 2 % opýtaných.

Dáme prednosť kvalite pred kvantitou

Novým trendom sa stáva, že Slováci celkovo rozmýšľajú o nákupoch inak. Už nechcú dávať peniaze za zbytočnosti, ktoré sa nebudú využívať.

Zo štatistík nákupného poradcu Heureka vyplýva, že až 72 % opýtaných Slovákov pri výbere darčekov pozerá najskôr na kvalitu.

Štvrtina respondentov potvrdzuje, že šetriť bude znížením počtu obdarovaných osôb. Každý desiaty respondent tento rok nemá v pláne darovať žiadny darček.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Heureka