Šéf Sociálnej poisťovne prípadnú odmenu daruje

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ľuboš Lopatka
Ľuboš Lopatka Foto: socpoist.sk

BRATISLAVA 27. februára (WEBNOVINY) – Šéf Sociálnej poisťovne (SP) Ľuboš Lopatka sa vzdá prípadnej odmeny, ktorú by mu mala schváliť na návrh ministra práce vláda.

“Pokiaľ mi vláda prisúdi nejakú čiastku, tak ju po odpočítaní daní darujem buď na charitu, alebo cirkvi. Skrátka nebudem tie peniaze využívať,“ povedal na pondelňajšej tlačovej besede Lopatka.

Minister práce a sociálnych vecí Jozef Mihál navrhuje, aby vláda generálnemu riaditeľovi Sociálnej poisťovne (SP) Ľubošovi Lopatkovi priznala odmenu takmer 55,4 tisíc eur.

Navrhovaná odmena je silne primeraná

Šéf poisťovne Lopatka nechápe prečo sa okolo navrhovanej odmeny rozpútala “hystéria“. Podľa Lopatku ľuďom pod jeho vedením sa v Sociálnej poisťovni “podarila skvelá práca“, a preto navrhovaná odmena je z pohľadu ročnej mzdy z predchádzajúceho obdobia “silne primeraná“.

“Ja si nemyslím, že za poctivo odvedenú prácu má mať človek zlý pocit z toho, aby si zobral odmenu. Tiež nie je správne, že v tejto krajine dokážu skôr ľudia tolerovať neplatenie daní a odvodov, ale majú problém akceptovať vyplatenie odmeny len preto, že sa im zdá tá odmena neprimeraná,“ konštatoval Lopatka.

Ivan mikloš
Foto: SITA/AP

Mikloš nevie ako bude hlasovať

Minister financií Ivan Mikloš v pondelok vyhlásil, že ešte nevie, ako sa pri vládnom hlasovaní o Lopatkovej odmene zachová, chce si to ešte premyslieť.

V každom prípade v budúcnosti by bolo podľa neho vhodné zaviesť pravidlá, ktoré by jednoznačne naväzovali odmeňovanie manažérov aj vo verejných inštitúciách na dosiahnuté výsledky.

„Ja vnímam pána Lopatku ako veľmi schopného manažéra, ktorý naozaj v Sociálnej poisťovni urobil veľmi dobrú prácu, kedy ušetril aj štátnemu rozpočtu. Na druhej strane pri schvaľovaní takýchto odmien by sme mali byť citliví a zvážiť ich,“ povedal Mikloš.

Súčasťou návrhu na priznanie odmeny v maximálnej možnej výške je aj odpočet a vyhodnotenie fungovania SP v roku 2011 z pohľadu krátkodobých cieľov. Poisťovňa podľa tohto odpočtu zlepšila svoj kontakt s klientmi, keď napríklad jej pobočky sú od začiatku apríla svojim klientom k dispozícii každý pracovný deň v týždni.

„Úspešnosť výberu poistného dosahuje od začiatku roka 2011 čiastky presahujúce 100 %, úspešnosť výberu poistného za rok 2011 je 104,89 %,“ uvádza sa v materiáli. Aj v oblasti investičného rozvoja sa podľa materiálu podarilo naplniť ciele, ktoré sú stanovené v stratégii SP. Spomína sa tiež racionalizácia pracovných činností a optimalizácia počtu zamestnancov poisťovne, ako aj racionalizačné opatrenia ako zníženie tlače a optimalizácia počtu tlačiarní.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ivan MiklošJozef MihálĽuboš Lopatka
Firmy a inštitúcie Sociálna poisťovňa