BRATISLAVA 24. apríla (WBN/PR) – Dopravný podnik Bratislava spúšťa skúšobnú prevádzku s cestujúcimi novou obojsmernou električkou už túto sobotu 25. apríla 2015 o 4:53 hod.
V rámci procesu homologizácie dodávateľom spoločnosti Škoda Transportation, a.s. v spolupráci s DPB, a.s, bolo vydané povolenie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR na skúšobnú prevádzku s cestujúcimi na nových typoch vozidla – električkami Škoda 29T a 30T. „Skúšobná prevádzka s cestujúcimi na novej obojsmernej električke sa začne už v sobotu 25.4.2015 na linke č. 4, ktorá spája Dúbravku so Zlatými Pieskami. Po schválení nového typu vozidla budeme nasadzovať aj ďalšie nové električky spolufinancované z eurofondov na ďalšie radiály, čím sa obslúžia aj iné mestské časti. Veríme, že cestujúca verejnosť ocení komfort nových električiek a verejná doprava sa stane atraktívnejšia,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB, a.s. Ing. Ľubomír Belfi.
DPB, a.s. zabezpečil úpravu všetkých električkových tratí a naďalej sa bude vykonávať ich údržba aj počas prevádzky nových vozidiel. Vzhľadom na to, že v súčasnosti sa realizuje modernizácia vozovní depa Jurajov Dvor a vozovne Hroboňova, sa údržba električiek vykonáva len vo vozovni v Krasňanoch. Z tohto dôvodu DPB, a.s. zabezpečil, kontrolu trate aj na Račianskej radiále a vo vozovni Krasňany. Technický stav koľají na radiálach, ako aj celej infraštruktúry, na ktorej budú nové električky vypravované, vyhovuje prevádzke nových nízkopodlažných vozidiel.
OBRAZOM: Nová obojsmerná električka
Do DPB, a.s. prišla 22. apríla 2015 ďalšia obojsmerná električka, dnes ich je 7 typu Škoda 30T a jedna typu Škoda 29T. Približne každý týždeň pribudne ďalšia nová električka, pričom do konca roka bude dodaných až 45 nových vozidiel a v roku 2016 ich bude celkovo 60.
V rámci procesu homologizácie bolo potrebné vykonať nasledovné úkony:
– teoretické a praktické preškolenie vodičov na nový typ vozidla
– skúšky prejazdnosti tratí, overenie spolupráce zberača s trolejovým vedením, ovládania výhybiek, skúšky spriahnutia, tlačenia a ťahania s inými električkami, skúšky zdvíhania a nakoľajovania
– skúšky elektrických zariadení skratom na vedení a na vozidle, oteplenia prístrojov a spotreby energie, brzdového spomalenia pri prázdnom a zaťaženom vozidle, zvýšenou rýchlosťou, osvetlenia, hluku, vibrácií, akosti chodu, vetrania, klimatizácie a kúrenia atď
– skúšky spoľahlivosti, ktoré boli definované najazdením predpísanej vzdialenosti bez záťaže a so záťažou. V prípade obojsmernej električky to bolo spolu 10000 km, v prípade jednosmernej vzhľadom na ich vzájomnú podobnosť postačovalo 3000 km
– vykonali skúšky dynamickej pevnosti karosérie prázdnej a zaťaženej električky v reálnych podmienkach