BRATISLAVA 9. novembra (WEBNOVINY) – Západoeurópsky trh s malými domácimi spotrebičmi zaznamenal za prvých šesť mesiacov roku 2010 oproti vlaňajšku nárast o 6 %, v strednej a východnej Európe to bolo až 7 %. Uvádza sa to v prieskume agentúry GfK. Podľa portálu Hej.sk sa potvrdzuje, že trh malých spotrebičov je aj vďaka veľkej rôznorodosti výrobkov prakticky imúnny voči dopadom hospodárskej recesie. Ťahákom medzi spotrebičmi sú najmä vysávače, ktoré sa nárastom tržieb o 9 % podieľajú na celkovom raste tržieb v segmente viac ako z polovice.
Okrem vysávačov sa v prvom polroku darilo aj spotrebičom osobnej starostlivosti, ktoré podľa prieskumu GfK k rastu trhu s malými spotrebičmi prispeli zvýšením tržieb o 6 %. Marketingová riaditeľka Hej.sk Jitka Součková vidí pozitívne aj ďalší vývoj. „V druhom polroku a predovšetkým pred Vianocami očakávame ešte optimistickejšie čísla,“ skonštatovala. Nárast očakáva predovšetkým v predaji holiacich strojčekov a epilátorov.
Na tretie miesto sa zaradili spotrebiče na prípravu potravín a kávovary. Podľa výsledkov prieskumu GfK stojí za dvojpercentným medziročným nárastom tržieb pri kávovaroch hlavne rastúci dopyt po kvalitnejších, a teda drahších výrobkoch tohto druhu. V porovnaní so susednými krajinami sa pritom Slovensko môže tešiť z pozitívnych rastových čísel. Maďarský i poľský trh s malými domácimi spotrebičmi totiž ešte stále čelí poklesu a z červených čísel sa zatiaľ nedostala ani Česká republika.
Podľa Součkovej je ďalší rozdiel medzi slovenským a českým trhom vo výbere produktov. Kým Česi častejšie kupujú produkty, ktoré videli v reklame, Slováci nie sú reklamou natoľko ovplyvnení, a ich výber produktov je iný.