BRATISLAVA 24. mája (WEBNOVINY) – Medzi denníkmi si udržal pozíciu najčítanejšieho Nový Čas s čítanosťou 16 percent. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Median SK. Nasleduje denník Pravda so siedmimi percentami a denník Sme tiež so siedmimi percentami. Prieskum denníkov uskutočnili v parametri Denníky – čítal(a) posledné vydanie. Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s deviatimi percentami.
Vysokú čítanosť má aj týždenník Život
Druhú pozíciu obsadil týždenník Život s čítanosťou sedem percent a Báječná žena dosiahla šesť percent. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (regionPRESS) dosiahla 11 percentnú čítanosť. Prieskum týždenníkov uskutočnili v kategórii Týždenníky – čítal(a) posledné vydanie. Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max so šiestimi percentami.
Nasleduje Tele plus, Bratislavské noviny a Relax s dvoma percentami. Prieskum zrealizovali v kategórii Dvojtýždenníky – čítal(a) posledné vydanie. Z mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, vedie čítanosť časopis Zdravie s ôsmimi percentami. Druhú priečku obsadil mesačník Záhradkár so siedmimi percentami, nasleduje mesačník Eva so šiestimi percentami. Prieskum mesačníkov uskutočnili v kategórii Mesačníky – čítal(a) posledné vydanie
Najväčší úspech má Markíza
Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza (53 percent). Sledovanosť na úrovni 33 percent zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 24 percentami. Prieskum sledovanosti televíznych staníc zrealizovali v parametri Televízne stanice – sledoval(a) v stredu. Markíza Group dosiahla 57 percent sledovanosti.
Televízna skupina JOJ GROUP dosiahla sledovanosť 35 percent a Slovenská televízia (RTVS) 25 percent. Prieskum sledovanosti televízií zrealizovali v parametri Televízne skupiny – sledoval(a) včera. V poradí jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) sa na prvom mieste umiestnila TV Markíza s 38 percentami. TV JOJ dosiahla 21 percent a za ňou sa so 14-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka.
Prieskum spoločnosť Median SK uskutočnila od 15. septembra do 14. decembra 2014 a od 5. januára do 29. marca 2015. Na prieskume verejnej mienky zameraného na spotrebné správanie, v rámci ktorého bolo monitorovaných viac ako dvesto kategórií produktov a služieb sa zúčastnilo 4 434 respondentov vo veku 14 – 79 rokov. Agentúra Median SK robila prieskum pomocou osobných rozhovorov (75 percent vzorky) a pomocou internetového dotazníka (25 percent respondentov), informovala agentúru SITA Linda Kleinertová zo spoločnosti MEDIAN SK.
Prieskum predstavuje základné výsledky za 4. kvartál roku 2014 a 1. kvartál roku 2015.