TOKIO 22. júla (WEBNOVINY) – Príšery, bojovníci a ženy s veľkými očami, ktorými sa preslávila japonská komiksová a animovaná tvorba, budú bojovať za rast japonskej ekonomiky.
Informoval o tom predstaviteľ japonského ministerstva obchodu. Japonská vláda chce vytvoriť fond „Cool Japan“ v hodnote približne 500 mil. USD, ktorého úlohou bude investovať verejné financie na podporu snáh japonských firiem o propagáciu kultúry krajiny v zahraničí.
„V Japonsku máme mnoho dobrých a praktických vecí a chceli by sme ich ponúknuť svetu. Zdá sa nám škoda mať ich schované v Japonsku a nepoznané. Mnoho spotrebiteľov na svete by tieto veci ocenilo, ak by o nich vedeli. Veríme, že (ak im o nich povieme) dôsledkom bude rast japonskej ekonomiky,“ povedal Jošiaki Akamatsu z oddelenia kreatívneho priemyslu na japonskom ministerstve hospodárstva, obchodu a priemyslu.
„Úlohou vlády bude poskytnúť fond na vysoko rizikové investície do kultúry. Nebude ale rozhodovať o tom, aký konkrétny obsah má byť populárny. O tom musí rozhodnúť trh,“ dodal Akamatsu.
Nápad, ktorý sa v Japonsku premieľal už niekoľko rokov, si privlastnil premiér Šinzo Abe ako spôsob na obnovenie aury atraktivity a štýlovosti, ktorá v minulosti obklopovala japonské firmy a ich prelomové technické zázraky, akým bol napríklad walkman. V hre je tiež podiel v rámci dynamického svetového kreatívneho priemyslu, ktorého hodnota by podľa ekonómov do roku 2020 mala narásť o viac než 40 % na 9 bil. USD.
Premiér Abe tento rok prisľúbil, že v rámci celkovej ekonomickej stratégie do piatich rokov strojnásobí objem predaja japonských kreatívnych a kultúrnych produktov v zámorí. Do programu „Cool Japan“ sa majú zapojiť populárne komiksové a animované postavičky, ale aj japonské sektory stravovania, módy a služieb, vrátane luxusných tradičných hostincov v krajine.