Spoločnosť Contellation Brands, ktorá stojí za výrobou mexického piva Corona, ponúkla 15-miliónov amerických dolárov za zmenu názvu vraždiaceho vírusu. Vrelo odporúča nové pomenovanie, ktoré by napríklad nieslo označenie jej konkurentov. Dôvodom je, že práve pre označenie nápoja, ktorý evokuje koronavírus, začala mať problémy s predajom.
Názov im kazí kšefty
Vedenie spoločnosti je veľmi znepokojené, pretože vírus, ktorý po celom svete zabil už viac ako 6000 ľudí, je spájaný práve s ich značkou.
Takúto popularitu odmietajú a preto žiadajú, aby sa názov zmenil napríklad na Budlightvirus, čomu by podľa nich odpovedala aj kvalita evokovaného nápoja.
V prípade neúspechu tohto premenovania je spoločnosť ochotná ponúknuť 10-miliónov USD, len aby sa názov vírusu zmenil na čokoľvek iné.
Viac k téme Ekonomické dopady koronavírusu
Prečo práve Budlightvirus?
Generálny riaditeľ Bill Newlands, ktorý zastupuje spoločnosť Corona, na CNN vysvetlil, prečo by sa im viac páčilo pomenovanie Budlitevirus, pričom si neodpustil uštipačné poznámky na adresu konkurencie.
„V prvom rade preto, lebo pri vyslovovaní Budlight vírus sa vám zamotá jazyk,“ vyhlásil v relácii Newlands.
„V druhom rade, ak uvažujete o nechutnom víruse, pre ktorý si musíte zakrývať ústa a nos, aby ste s ním neprišli do kontaktu, pomyslíte si na Bud Lite. Preto si myslíme, že nové meno je oveľa výstižnejšie,“ vysvetlil riaditeľ.
Dodal, že pri konzumácii Corony nezomrel pravdepodobne nikto, avšak pri konzumácii hnusného piva Bud Lite, ich mohli byť milióny.
Zároveň uviedol, že v spoločnosti by sa pokojne zmierili aj s názvom MillerLiteVirus, HeinekenVirus alebo „CoronaIsActuallyReallyGoodForYouVirus, čo v preklade znamená, Corona je pre teba skutočne dobrý vírus.
Vírus budú žalovať
Ak nebude návrh spoločnosti akceptovaný, uvažujú dokonca, že vírus zažalujú za hanobenie dobrého mena.
Výrobca piva už dokonca podnikol aj prvé kroky. Vírusu zaslal list, v ktorom ho rázne žiada, aby prestal so zabíjaním nevinných ľudí.
Nie je však jasné, kam spoločnosť list adresovala, pretože vírus COVID-19 evidujú vo všetkých európskych krajinách, v Ázii, Afrike a rovnako tak aj v severnej či južnej Amerike.
Američania majú obavy
Až 40% Američanov sa bojí piť pivo Corona. Z prieskumu agentúry 5W Public Relations vyplýva, že v dôsledku epidémie koronavírusu by si pivo značky Corona „za žiadnych okolností“ nekúpilo 38 % Američanov.
Ďalších 14 % opýtaných by si pivo tejto značky neobjednalo na verejnosti. Telefonický prieskum uskutočnila agentúra na vzorke 737 milovníkov piva.
Za posledné dva mesiace, kedy sa navyše očakával prudký nárast predaja, zaznamenala Corona stratu 170 miliónov USD.