Podľa Lubyovej budú musieť obce a mestá ako zriaďovatelia škôlok, zriaďovať a budovať materské školy, prípadne sa dohodnúť s okolitými obcami na akomsi spojenom škôlkarskom obvode po vzore školského obvodu
Podľa právnika Andreja Leontieva sa organizácie SAV transformovali na verejné výskumné inštitúcie a majetok bol prevedený aj napriek tomu, že si ministerstvo školstva nesplnilo deklaračnú povinnosť
„Ministerstvo školstva sa snaží čo najviac zlepšiť organizačné či mzdové podmienky učiteľov a apeluje možno na spoločnosť, aby sa učiteľskej profesii prinavrátil vyšší kredit a spoločenské postavenie, ktoré je obvyklé v iných krajinách,“ ozrejmila Lubyová a dodala, že atraktivita povolania pedagóga je samozrejme do veľkej miery o platoch.
S diskrimináciou a segregáciou v školách podľa Patakyovej súvisia nevhodné diagnostické praktiky, chýbajúce povinné predškolské vzdelávanie či nedostatok pedagogických asistentov
Vysoké školy majú tri reprezentácie – Slovenskú rektorskú konferenciu, Študentskú radu vysokých škôl a Radu vysokých škôl, Lubyová by si niečo obdobné vedela predstaviť vo sfére mládeže
Podľa tímlídra SaS pre školstvo by minister školstva nemal ospevovať úspechy seba a svojho rezortu, ale hodnotiť to, čo sa podarilo urobiť pre pedagogických a nepedagogických zamestnancov, žiakov, študentov a školy.
Navyšovanie platov učiteľov o 10 percent je výsledkom kolektívneho vyjednávania, ktoré znamená výrazné zvýšenie platov zamestnancov štátnej a verejnej správy.
Členovia Výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport boli minulý pondelok 18. júna vo výskumnom ústave na poslaneckom prieskume a vyzvali Lubyovú, aby situáciu riešila
Učitelia sa okrem iného ministerky školstva pýtali, prečo nezvýšila razantne platy učiteľom, nezjednotila financovanie školstva, nevyriešila postavenie rady školy alebo prečo nezačala zlučovať organizácie v školstve
Správa o mládeži má deväť kapitol – vzdelávanie, zamestnanosť, tvorivosť a podnikavosť, participácia, mládež a svet, zdravie a zdravotný štýl, inklúzia, dobrovoľníctvo mládeže a práca s mládežou
Komora v liste žiada, aby premiér s ministerkou školstva iniciovali nevyhnutné zmeny na nápravu situácie a prioritne riešili úpravu priamej výchovnej činnosti vychovávateľov v ŠKD na 23 hodín týždenne a stanovenie najvyššieho počtu detí v jednotlivých oddeleniach ŠKD.
Členovia Výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport boli v pondelok vo výskumnom ústave na poslaneckom prieskume a vyzvali Lubyovú, aby situáciu riešila.