Toto je takzvaná falošná daňová solidarita a možno hovoriť iba o politickom opatrení, hovorí o Matovičových plánoch šéf Inštitútu hospodárskej politiky Fratišek Palko.
Žiadne opatrenia vlády nedokážu úplne eliminovať negatívne ekonomické dopady na vývoj cestovného ruchu, hovorí riaditeľ Inštitútu hospodárskej politiky (IHP) František Palko.
Riaditeľ Inštitútu hospodárskej politiky (IHP) František Palko si myslí, že opatrenia proti pandémii boli prijímané veľmi pomaly a boli aj slabo prezentované.
Riaditeľovi Inštitútu hospodárskej politiky Františkovi Palkovi chýba v návrhu programu vlády jasný cieľ vybudovať tzv. dopravnú autoritu, ktorá zmapuje a vytýči dopravné spojenia vo verejnej osobnej doprave na Slovensku.
Od nového ministra dopravy a výstavby to očakávajú dopravní odborníci. Nádejným kandidátom na tento post je ekonomický expert hnutia Sme rodina, bývalý advokát a podnikateľ Štefan Holý.
Riaditeľ Inštitútu hospodárskej politiky František Palko tvrdí, že obce a mestá nemajú húfny záujem o výstavbu nájomných bytov, pretože z istých častí vidieka sa mladí ľudia sťahujú za prácou do miest a do iných regiónov.
Počet turistov na Slovensku bol v minulom roku podľa informácií ministerstva dopravy rekordný, keď v medziročnom porovnaní narástol o viac ako 16 percent na vyše 4,3 milióna hostí.
Okrem organizovania marketingových kampaní na národnej aj medzinárodnej úrovni chce ministerstvo prispieť k zvýšeniu benefitov pre miestnych obyvateľov.
Národnú stratégiu rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky vláda schválila pred dvoma rokmi. Mestá však stále nemajú spracované plány udržateľnej mestskej mobility.