Železnice majú veľký dlh v údržbe a investíciách, tvrdí Doležal a ukazuje prstom na všetkých jeho predchodcov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dolezal ministerstvo dopravy rychlostna cesta poprad.jpg
Dočasne poverený minister dopravy Andrej Doležal Reprofoto: ilustračné, www.facebook.com

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) si pred sebou naďalej tlačia veľký dlh v údržbe a investíciách do infraštruktúry.

Poverený minister dopravy Andrej Doležal (nom. Sme rodina) informoval, že v súčasnosti majú štyristo miliónov eur iba na to, aby zabezpečovali prevádzku infraštruktúry.

Skritizoval všetkých predchodcov

Železnice sú dlhodobo podfinancované, nestíhajú udržiavať svoju infraštruktúru,“ povedal vo štvrtok vo vysielaní na sociálnej sieti Doležal. Zároveň kritizoval všetkých predchodcov, ktorí sa podľa neho nevenovali železničnej infraštruktúre a neudržiavali ju.

Tým pádom sa údržbový dlh len nabaľuje. Predstavili sme aj plán, ako ukrajovať z odloženej údržby, ktorá bola hodnotená medzi 300 až 500 miliónmi eur. Navrhovali sme každý rok z toho ukrajovať 50 miliónov eur, ale v rozpočtoch sa to neprejavilo,“ podotkol minister.

Pripomenul, že od roku 2011 sa Železnice Slovenskej republiky rozpočtujú na úrovni 250 miliónov eur. Aj tento rok dostali pôvodne 250 miliónov eur, čo zďaleka nestačí, pretože len pri zohľadnení inflácie za jedenásť, dvanásť rokov by táto suma mala byť aspoň 370 miliónov eur.

Zbytočný boj s rezortom financií

Boli presunuté všetky prostriedky, čiže teraz máme na železniciach štyristo miliónov eur, hovorím o prevádzkovom rozpočte. Ďalšie stámilióny máme v rozpočte na investície,“ uviedol Doležal s tým, že to stálo energiu aj zbytočný boj s ministerstvom financií.

Poznamenal, že po cestách aj na železniciach nastavili koncepciu a stratégiu. „Budem dúfať, že budúci ministri v nej budú pokračovať a že budú úspešnejší aj čo sa týka získavania prostriedkov zo štátneho rozpočtu,“ očakáva minister dopravy. Podľa neho v spolupráci s Útvarom hodnoty za peniaze pripravili priority pre všetky železničné aj cestné stavby, ohodnotili ich a dali im poradie.

Už vieme povedať, čo budeme stavať v rokoch 2028 až 2030. Vieme sa na to nachystať, v správnej chvíli spustiť proces štúdie, proces EIA,“ dodal.

V prípade, ak sa vám nezobrazil zdieľaný obsah nad týmto textom kliknite sem

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Andrej Doležal
Firmy a inštitúcie EIASme rodinaÚtvar hodnoty za peniaze (ÚHP)Železnice Slovenskej republiky (ŽSR)