LONDÝN 24. januára (WEBNOVINY) – Objem maloobchodného predaja prostredníctvom internetu v Európe sa v tomto roku pravdepodobne zvýši o 18 % na takmer 203 mld. eur. Bude teda rásť rýchlejšie ako objem predaja v tradičných obchodoch a rovnako aj rýchlejšie ako internetový predaj v USA. Vyplýva to zo štúdie, ktorú v pondelok zverejnila britská spoločnosť Centre for Retail Research. Podľa štúdie sa zvýši v tomto roku podiel predaja prostredníctvom internetu na celkovom maloobchodnom predaji na 6,9 % z úrovne 5,9 % v minulom roku. Očakáva sa, že maloobchodný predaj v tradičných európskych predajniach sa v tomto roku zvýši o 2,5 %, rast predaja prostredníctvom internetu v USA stúpne o 10,9 % na 192 mld. USD.
Veľká Británia bude aj v tomto roku najväčším maloobchodný internetovým trhom v Európe s objemom tržieb 59,4 mld. eur. Na druhej priečke bude Nemecko s predajom v sume 45,1 mld. eur a tretie Francúzsko s objemom predaja prostredníctvom internetu v hodnote 38,7 mld. eur, uvádza štúdia. Najrýchlejší rast predaja cez internet dosiahne Poľsko (33 %), Francúzsko (24 %), Švédsko a Nórsko (zhodne po 22 %).