Britský nadzvukový automobil Bloodhound má problém s tepelným senzorom. Tím inžinierov narazil na chybu počas piatkového testovania v Hakskeenpan v Juhoafrickej republike, keď sa s autom pokúšali dosiahnuť rýchlosť 885 kilometrov za hodinu. Vodičovi Andymu Greenovi sa počas jazdy ukázalo varovanie, že by sa mohol motorový priestor Bloodhoundu prehriať, a tak bol nútený zastaviť skôr.
Káble citlivé na teplo
Za jazdy pritom dosiahol najvyššiu rýchlosť 774 kilometrov, čo je zhruba o 30 kilometrov menej, ako dosiahol v stredu.
Počas testu sa tiež vypol systém káblov citlivých na teplo, ktorý má upozorniť, keď auto začne horieť. Stalo sa tak však až na konci testu, uvádza spravodajský portál BBC.
Video: Nadzvukový automobil Bloodhound už dosiahol rýchlosť 806 kilometrov za hodinu
Podľa Stuarta Edmondsona, ktorý je vedúcim inžinierskych operácií projektu Bloodhound, by problém mohol byť v chybnej kontrolke, ktorá sa mohla rozsvietiť bez pádneho dôvodu. Aj napriek tomu však takéto senzory nemožno ignorovať a tím tak musí preskúmať „všetko, čo súvisí so systémom signalizácie“.
Musia vytiahnuť aj motor
To si vyžaduje aj vytiahnutie prúdového motora Eurofighter-Typhoon. Ak by sa tímu podarilo identifikovať príčinu problému a opraviť ho včas, je možné, že by sa Bloodhound mohol vrátiť na 16-kilometrovú dráhu už v pondelok ráno.
Cieľom projektu Bloodhound je prekonať súčasný rýchlostný rekord 1227,929 kilometra za hodinu, ktorý vytvoril ešte v roku 1997 automobil Thrust SSC. Riadil ho vtedy Andy Green, ktorý sedí za volantom aj v Bloodhounde.
Ten by mal na budúci rok dostať raketový motor a vďaka nemu sa postarať o nový rekord. Celý projekt môže pokračovať vďaka britskému podnikateľovi Ianovi Warhurstovi, ktorý ho zachránil pred finančným kolapsom.