Výstavba úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité, ktorý mal byť pôvodne odovzdaný do užívania v októbri tohto roka, má podľa ministerstva dopravy mierne meškanie. Minister dopravy Árpád Érsek počas kontroly výstavby úseku povedal, že urobia všetko preto, aby bol odovzdaný do prevádzky čo najskôr. Dodávatelia prisľúbili, že autá budú na tomto úseku jazdiť v lete budúceho roka.
Dobudovanie diaľnice D3 na Kysuciach bude patriť medzi priority ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpáda Érseka (Most – Híd). Povedal to v piatok na kontrolnom dni na stavbe úseku D3 Svrčinovec – Skalité.
Dostavba tohto úseku, ktorý umožní prvé diaľničné spojenie s Poľskom má podľa ministerstva dopravy mierne meškanie. Dobudovanie celej diaľnice D3 významne odľahčí cesty na Kysuciach a na Orave.
Autá by po úseku mali jazdiť v lete budúceho roka
“Dobudovane tohto veľmi náročného úseku, ako aj celej D3 považujem za jednu z priorít ministerstva dopravy. Je to dôležitá súčasť tranzitnej dopravy vzhľadom na strategické prepojenie Slovenska, Poľska a Českej republiky,“ povedal Érsek.
„Urobíme všetko preto, aby sa nám podarilo uviesť úsek do prevádzky v čo najkratšom čase. Trvám na prísľube dodávateľov, že tento diaľničný úsek bude hotový tak, aby po ňom autá jazdili už v lete budúceho roka,“ uviedol minister.
Výstavba úseku D3 Svrčinovec – Skalité v polovičnom profile a dĺžke 12,3 kilometra mala byť pôvodne ukončená v októbri tohto roka. Tento úsek má byť odovzdaný do užívania spoločne s nadväzujúcim úsekom D3 Skalité – hranica Slovenska a Poľska tiež v polovičnom profile a dĺžke 3,2 km. Zmluvný termín nebude dodržaný pre problémy s geológiou a zosuvy.
V polovičnom profile bude realizovaný úsek v dĺžke 11,3 km. V plnom profile bude vybudovaná kompletná križovatka Svrčinovec, vrátane predportálových úsekov tunelov Svrčinovec a Poľana v celkovej dĺžke vyše jedného kilometra.
Na D3 Svrčinovec – Skalité bude 22 mostov a dva tunely
Ide o stavebne veľmi náročný projekt financovaný zo zdrojov Európskej únie, na ktorom bude dvadsaťdva mostov a spomínané dva tunely. Križovatka Svrčinovec sa má pripojiť na pripravovaný úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, ktorý je momentálne v procese verejného obstarávania Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s.
S výstavbou D3 Svrčinovec – Skalité sa začalo ešte v októbri 2013. Združenie stavebných spoločností na čele s Váhostavom – SK, a. s., (ďalšími členmi sú Doprastav, a. s., Strabag, s. r. o. a Metrostav, a. s.) sa zaviazalo diaľnicu postaviť za zmluvnú cenu 329,88 mil. eur bez dane (395,86 mil. eur vrátane dane).
Pokyn na zmenu pri stavbe diaľnice, uzavretý v auguste, zvyšuje cenu prác o 4,94 mil. eur. Na úseku budú jednorúrové tunely Poľana (898 metrov) a Svrčinovec (420 metrov). Diaľnica povedie ponad hlboké údolia. Most Valy bude najvyšší v krajine s 84 metrami, ďalšie štyri mosty budú vysoké 58, 57, 56 a 47 metrov.