BRATISLAVA 3. decembra (WBN/PR) – Ani tradičné vianočné sviatky nie sú imúnne voči novým zmenám zákazníckeho správania. Popri vianočkách sa na sviatočných či predsviatočných tabuliach zjavujú štóly z Rakúska, vedľa kapra sa na stoloch udomácňuje losos alebo iné morské špeciality. „Z roka na rok vnímame v tomto období rastúci dopyt po krevetách,“ podčiarkuje Peter Piešťanský, manažér komerčného oddelenia spoločnosti Tesco Stores SR, a.s. zodpovedný za sortiment mäsa a rýb.
Vianočná ponuka delikates v obchodoch preto verne odráža zastúpenie tradičných i nových chutí zákazníkov. Dominantné zastúpenie si stále uchovávajú klasické dobroty. „No i pri nich sú citeľné posuny. Napríklad kapry v slovenských domácnostiach neplávajú už tak často vo vani, ale zjavujú sa v chladničkách v podobe podkovičiek,“ pokračuje Peter Piešťanský.
Pri vianočnom hodovaní sa však k slovu dostáva i teľacina, jahňacina či divina alebo i hovädzí steak. „Zároveň stojí za pozornosť, že ak zákazníci siahajú po tradíciách, chcú si byť istí, že ide o nefalšované pôvodné receptúry, “ nadväzuje Peter Piešťanský. Svoje slová ilustruje na príklade značky Tesco Pravá chuť. Značka totiž zastrešuje klasické slovenské špeciality pripravované podľa pôvodných receptúr. Či už ide o tradičné údené alebo napríklad o šovdru krkovička či šovdru stehno. „Dostávame sa tak do zaujímavého paradoxu. Najmä mladé moderné rodiny majú na Vianoce chuť experimentovať alebo presne naopak – zachovať si sviatky v tej najtradičnejšej podobe,“ uzatvára Peter Piešťanský. Nové trendy sa nevyhli ani mliečnym produktom. V ponuke delikates si tak zákazníci nájdu napríklad i novú značku syrov Ambrosi s originálnym talianskym pôvodom.
Konzervatívnejším segmentom počas Vianoc ostávajú pekárenské výrobky. „No i tu je priestor pre novinky. Preto sme napríklad tento rok uviedli do ponuky šesťprútovú vianočku vyrábanú lokálnymi dodávateľmi v rámci celého Slovenska,“ pridáva sa Martin Furdík, manažér komerčného oddelenia spoločnosti Tesco Stores SR, a.s. zodpovedný za sortiment pečiva. No ako dodáva, práve vedľa vianočky sa na vianočných stoloch zjavujú i pekárenské delikatesy z iných krajín. Príkladom sú rakúske vianočné štoly či exkluzívne bábovky Panettone.
V ponuke pečiva svoje miesto tento rok získa i ďalšia slovenská špecialita – chlieb oškvarkový s cibuľou, ktorú práve Tesco uviedlo ako prvé na trh. „Záujem pociťujeme aj o naše výrobky z chránených dielní napríklad o Tesco čajové pečivo, ktoré vyrába chránená dielňa Kandy,“ podotýka Martin Furdík. Špeciálnu kategóriu predstavujú i ručne vyrábané perníkové chalúpky Medex. Pričom každá jedna je originál.
Čo sa však na Vianociach nemení sú nákupy rodín zvyknutých si na sviatky piecť či pripravovať tradičný zemiakový šalát. Práve preto vianočné sviatky sú obdobím roka, kedy prudko rastú predaje majonéz Tesco Pravá chuť. Rovnako to platí i pri tukoch na pečenie, margarínoch či mascarpone. „Práve záujem o mascarpone rastie doslova z roka na rok,“ uzatvára Vladimír Hikker manažér komerčného oddelenia spoločnosti Tesco Stores SR zodpovedný za mliečne výrobky. Rovnako to platí o vajíčkach. Práve v tejto oblasti Tesco pre svojich zákazníkov prinieslo ďalšiu novinky. Farebne odlíšilo obaly podľa typov chovu a zároveň zvýraznilo veľkosti vajíčok. „Tým pádom sa zákazníci ľahšie zorientujú v našej ponuke,“ uzatvára Vladimír Hikker.