Určite si si všimol, že sa príspevky na Facebooku do značnej miery zmenili. Slovensko totiž patrí ku krajinám, v ktorých zavádza sociálna sieť Facebook novú testovaciu funkciu – Prieskumník (Explore Feed).
Spoločnosť Facebook onedlho spustí reklamu aj v aplikácii Messenger
Na sociálnej sieti sú po novom rozdelené príspevky od priateľov a príspevky od skupín, ktoré sa ti páčia. Ak si na Prieskumník neklikneš, novinky sa ti nezobrazia. Druhú skupinu príspevkov už v hlavnom newsfeede – časovej osi, budeš hľadať márne.
Ak si bol zvyknutý na to, že si všetky novinky našiel na jednom mieste, teraz uvidíš len príspevky od súkromných osôb. Absentovať bude obsah od firemných stránok či médií, výnimkou sú príspevky od súkromných osôb alebo zaplatený obsah. V novom Prieskumníku sa budú zároveň nachádzať aj príspevky od stránok, ktoré síce nesleduješ, no Facebook zhodnotí, že by ťa mohli zaujať.
Funkciu Prieskumníka okrem Slovenska testujú v Srbsku, Bolívii, Guatemale, Kambodži a Srí Lanke.
Aj ty sa zamýšľaš nad tým, či bol tento krok nevyhnutný? Zámer vývojárov bol jasný – pretriediť obsah, ktorého je na sociálnej sieti viac než dosť. Pôvodné algoritmy sa zdali nevyhovujúce a tak sa Newsfeed rozdelil na dve časti. Okrem roztriedenia informácií ide hlavne o zvýšenie príjmov z reklám.