BRATISLAVA 24. októbra (WEBNOVINY) – Od štvrtka bude na cestách viac policajtov, budú dohliadať na dodržiavanie povinností vodičov voči chodcom a cyklistom, ale aj chodcov a cyklistov voči vodičom.
„A čo je pre bezpečnosť chodcov a cyklistov najdôležitejšie, policajti budú kontrolovať používanie reflexných prvkov a reflexných bezpečnostných odevov,“ povedala policajná hovorkyňa Denisa Baloghová.
U vodičov si posvietia na dodržiavanie rýchlosti i dodržiavanie povinností, pre porušovanie ktorých najčastejšie dochádza k nehodám.
Viac policajtov bude možné stretnúť v okolí priechodov pre chodcov, v blízkosti škôl, nemocníc, železničných a autobusových staníc, kostolov, cintorínov, nákupných centier.
Nevynechajú ani miesta mimo zastavaných oblastí, či časti obcí bez funkčného verejného osvetlenia. „Jednoducho budú všade tam, kde je predpoklad zvýšeného výskytu najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky,“ dodala Baloghová.
Na cestách už zomrelo 42 chodcov
Od začiatku tohto roka podľa Baloghovej zomrelo na cestách 42 chodcov a 11 cyklistov. V priebehu minulého týždňa sa stali dve nehody, pri ktorých chodec nemal šancu prežiť. V stredu podvečer v Poprade zrazil vodič osobného auta 84-ročného chodca, ktorý prechádzal cez cestu mimo vyznačený priechod pre chodcov.
Po prevoze do nemocnice zraneniam podľahol. Ďalšia nehoda sa stala v sobotu večer v Žiline, kde 19-ročný vodič osobného auta prešiel 65-ročného chodca ležiaceho na ceste.
Nehody sú výsledkom nepozornosti
Aj tento chodec zomrel po prevoze do nemocnice. „V 41. týždni prišli o život štyria cyklisti. Jeden s neosvetleným bicyklom, ďalších dvoch bez reflexných prvkov vodič nezbadal, v štvrtom prípade zrazil cyklistku neznámy vodič, v prípade prebieha vyšetrovanie,“ ukončila Baloghová.
Podľa štatistík približne 82 percent nehôd zavinia muži, osem percent ženy a deti do 15 rokov desať percent nehôd. Takmer každý piaty chodec, ktorý zaviní nehodu, je pod vplyvom alkoholu.
Najrizikovejšia je veková kategória 6-14 rokov, 30-39 rokov a nad 50 rokov. Najviac nehôd je spôsobených náhlym vstupom na cestu z chodníka bez rozhliadnutia, zlým odhadom vzdialenosti a rýchlosti vozidla a taktiež náhlou zmenou smeru chôdze.