BRATISLAVA 6. februára (WEBNOVINY) – Podobizeň policajného prezidenta Jaroslava Spišiaka je zobrazená ako Mickey Mouse na aktuálnych bilbordoch predvolebnej kampane Slovenskej národnej strany, ktoré sa začínajú objavovať po Slovensku.
Na bilborde je nápis „Vráťme úctu policajtom a hasičom! Stop Spišiakovmu hodnoteniu!!! Národniari si vzali na paškál aj nezaradeného poslanca NR SR a lídra Obyčajných ľudí Igora Matoviča. Jeho karikatúru na bilborde Slotovci odeli do obleku šaša s nápisom „Matovič chce dostať Cigánov do parlamentu! Len aby ste to vedeli …“
Podľa Matoviča je bilbord, ktorý ho zobrazuje, hodný „primitívneho, prepitého, žilinského, zlodejského mozgu“. Na ďalšom veľkoplagáte z druhej vlny kampane strany pláva maďarský premiér Viktor Orbán na potápajúcej sa loďke s nápisom „140 rokov chránime slovenskú zem! Orbánova loď sa potápa“.
Národniari odmietajú, že takáto kampaň by bola zosmiešňujúca. „Nie je to zosmiešňovanie, je to poukázanie na zlyhania niektorých verejne činných osôb a preto sme siahli po takomto expresívnom vyjadrení,“ uviedla hovorkyňa SNS Jana Benková. V pripravenej sade bilbordov je aj jazyk v slovenských farbách so štátnym znakom a sloganom „Od Tatier k Dunaju len po slovensky“ či prasiatko na sporenie v slovenských farbách s podobizňou Jána Slotu a sloganom „16 percentná rovná daň, buďme najlepší v EÚ“. SNS svojho kandidáta hokejistu Mareka Urama zobrazila ako batoľa. Okrem toho je na jednom bilborde priečelie budovy s množstvom satelitných antén na jednej strane a podobizňou Slotu na druhej, medzi fotkami je nápis „Dokedy budeme doplácať na Cigánov? Zmeníme to!“
Vlažná kampaň SNS
Odborníčka na politický marketing Simona Bubánová hodnotí kampaň SNS ako pomerne vlažnú až nudnú v kontexte toho, čo sa deje od pádu vlády. Už vtedy očakávala brutálny tón kampaní, i keď jej nenapadlo, že to prerastie až do pouličných nepokojov a protestov.
Politici podľa nej prestali brať ohľad na dopady svojich slov a činov – následky sa dostavili omnoho skôr, za čo sa dá poďakovať internetovej komunikácii. Na adresu kampane SNS hovorí o vlažnosti. „Provokácie na tému Cigáni a Maďari voliči SNS očakávajú. Videli ich už v niekoľkých podobách po minulé voľby. Takže sa domnievam, že to je kampaň, ktorá nijak nevybočuje z rámca komunikácie SNS,“ povedala Bubánová.
Kampaň SNS podľa jej slov bývala ojedinelá v provokatívnych až zlomyseľných kampaniach vedených v nadlinkovej komunikácii – teda na bilbordoch, v televízii a inzerátoch. „Tento rok sa iba zaradí medzi negatívne kampane ostatných strán,“ dodala Bubánová. Ako upozornila, kampaňou rozumie súhrn všetkých komunikačných aktivít strán, nielen nadlinkové aktivity, ale aj všetky podlinkové, ktoré nie sú priamou reklamou, ale spĺňajú rovnaký účel.