JOHANNESBURG 15. júna (WEBNOVINY) – Juhoafrické médiá informovali, že na štadióne Soccer City v Johannesburgu zadržali 36 mladých holandských fanúšičiek v oranžových minisukniach, ktorých oblečenie bolo reklamou na holandský pivovar. Predávalo sa v Holandsku už pred šampionátom v JAR spoločne s baleniami piva. Podľa denníka The Star vedenie Medzinárodnej futbalovej federácie (FIFA) obvinilo mladé ženy z nekalej marketingovej kampane.
„Sedeli sme vpredu, robili sme hluk, povzbudzovali sme, takže asi preto na nás zamerali pozornosť kamery,“ uviedla Barbara Kasteinová, jedna za zadržaných Holanďaniek. „V druhom polčase nás obkľúčilo 40 usporiadateľov a prinútilo nás opustiť štadión.“
Holanďanky odviedli do kancelárie FIFA, kde ich vypočúvala polícia a pýtala sa ich, či pracujú pre pivovar Bavaria. Po troch hodinách ich prepustili, ale polícia oznámila, že bude pokračovať vo vyšetrovaní prípadu. FIFA potom vo vyhlásení informovala, že mladé fanúšičky využil holandský pivovar na nekalú marketingovú kampaň.
Na štadiónoch počas MS 2010 môže mať reklamu iba jediný výrobca piva, spoločnosť Budweiser, ktorá je oficiálnym sponzorom. FIFA dôsledne chráni svoje marketingové práva, ktoré sú významným zdrojom jej príjmov.
SITA, AFP