Markíza 15 rokov líder na trhu, Doma má za sebou rok

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Markíza,CME
Foto: Ilustračné foto: SITA/Tomáš Benedikovič

BRATISLAVA 5. januára (WEBNOVINY) – Pozíciu najsledovanejšej slovenskej televízie TV Markíza obsadila hneď v prvom roku svojej existencie a potvrdila ju aj v roku 2010, po pätnástich rokoch svojho vysielania, informuje PR oddelenie TV Markíza. Obrovskú divácku pozornosť má podľa neho pravidelne nielen spravodajstvo, ktoré je na základe reprezentatívneho prieskumu verejnej mienky považované za najobjektívnejšie zo všetkých slovenských televízií (agentúra Median SK), ale aj pôvodné formáty, filmy a seriály.

Bilancia sledovanosti v roku 2010 je pozitívna – Markíza si aj napriek náročnému trhu a stále rastúcemu multikanálovému pokrytiu dokázala udržať svojich divákov, dokonca ich počet aj mierne zvýšiť (AD/PT + 0,2/0,3 percenta Rtg) a to aj v cieľovej skupine mladších divákov (12 až 54). Celoročný priemer sledovanosti (rtg 4 percentá v celodennom priemere a 10 percent v prime time) je najvyšší po roku 2007, pričom spomínaný rok s ratingom 4,2/11,2 percenta (AD/PT) bol najsilnejší v peoplemetrovej histórii. Rovnako úspešný rok má za sebou DOMA. V posledný augustový deň uzavrela prvý rok svojej existencie a za toto obdobie sa jej podarilo v cieľovej skupine žien 12 až 54, na ktorú je zameraná, zvýšiť svoj celodenný podiel na trhu o +0,5 percenta a v prime time narástol na 2,5 percenta, čo je viac ako dvojnásobok hodnoty spred roka.

Obe stanice CME na Slovensku zaznamenali nárast share voči minulému roku o +1 percent v celodennom priemere a 1,2 percenta v prime time.

Najsledovanejším programom boli tak ako každý rok Televízne noviny, priemerné ročné hodnoty ktorých predstavujú 12,6/46,4 percenta, pričom hlavnú spravodajskú reláciu Markízy zhliadlo 652 tisíc (AvReach 3 min. cons) divákov. Najsledovanejším vydaním v roku 2010 boli novoročné Televízne noviny, ktoré sledovalo viac, ako 700-tisíc divákov (20,4/54 percenta).

V rebríčku Top 100 programov roka obsadila TV Markíza až 83 priečok. Najsledovanejším programom roka bol nestarnúci film Tri oriešky pre Popolušku (19,7/41,9 percenta).

Bezkonkurenčne najúspešnejšími pôvodnými programami bola tanečná show Let´s Dance (13,7/38,1%), emotívna show Modré z neba (13/37,8%) a seriál Ordinácia v ružovej záhrade (11,4/33,4 percenta), uviedla Markíza.

Seriál Tisíc a jedna noc nadchol aj na Slovensku

V utorok uviedla TV Markíza prvé časti romantického seriálu tureckej produkcie Tisíc a jedna noc, ktorý v Európe nadchol milióny divákov. Prvé dve odvysielané časti oslovili aj slovenských divákov. Prvá časť príbehu vygenerovala hodnoty 12,6/35,8 percenta v 12 až 54 (15,8/36,9 percenta v 12+), druhá časť pritiahla ešte viac divákov pri hodnotách 14/40,1 percenta (18,1/43,8 percenta v 12+). Seriál, ktorý si získal v priemere vyše 800-tisíc divákov nad 12 rokov, sa tak stal najsledovanejším programom dňa. Informuje PR oddelenie televízie.

Seriál zo súčasnosti je inšpirovaný silným ľúbostným príbehom a je jedným z najúspešnejších formátov, vyvezených z Turecka do regiónov východnej a strednej Európy, ktorý dosahuje vynikajúce výsledky sledovanosti počas prime time v Bulharsku, Chorvátsku či v Grécku. Televízia Markíza ho vysiela v utorok a štvrtok o 20.00h, vždy dve časti za sebou.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie TV Markíza