LONDÝN 15. januára (WEBNOVINY) – Anglický futbalový klub Manchester United pridal na zoznam svojich sponzorov mená dvoch čínskych obchodných partnerov.
Číňania disponujú rýchlo rastúcim trhom vhodným pre uplatnenie anglickej Premier League i samotného klubu, ktorý má v najľudnatejšej krajine sveta 108 miliónov fanúšikov.
„Červení diabli“, ktorí hrajú priateľské zápasy v Číne už viac než 30 rokov, podpísali zmluvu o spolupráci s platnosťou na tri roky s Čínskou stavebnou bankou a výrobcom nápojov Wahaha.
„Manchester United dlhodobo spolupracuje s čínskymi subjektmi, jedenásťkrát sme túto krajinu navštívili a odohrali tam priateľské stretnutia,“ povedal obchodný riaditeľ United Richard Arnold. „Prvýkrát sme boli v Číne v roku 1975 a naposledy v auguste minulého roka. Sir Alex Ferguson a jeho tím boli ohromení privítaním, ktorého sa im dostalo od fanúšikov na štadióne v Šanghaji,“ dodal Arnold.
Klub 19-násobného anglického šampióna informoval, že jeho vlaňajšie tržby z reklamy boli 117,6 milióna libier a nedávno ohlásil 357-miliónový sponzorský kontrakt s platnosťou na 7 rokov s americkým výrobcom automobilov značky Chevrolet. Podľa dohody bude logo automobilky prezentované na dresoch hráčov od roku 2014.