„Predbežná analýza zaznamenaných informácií o technických parametroch dovoľuje vysloviť záver, že stabilizátor lietadla sa pred štartom nachádzal v stave 8,7 stupňa na odlet a vztlakové klapky boli v štartovacej polohe 20 stupňov. Motory do okamihu nárazu pracovali s poruchami,“ uviedol v správe o prvých výsledkoch vyšetrovania ruský Medzištátny letecký výbor (MAK).
Obe čierne skrinky lietadla našli záchranári vo vode. „Magnetické pásky so záznamami boli vlhké, preto bolo nutné ich pred prvým preskúmaním vysušiť. Keď sa to podarilo, začali sme skúmať zaznamenané údaje,“ uvádza sa v správe.
Lietadlo Jak-42 má tri motory a je schopné letieť, aj keď fungujú iba dva. Za týchto okolností však nedokáže vzlietnuť.
MAK vo svojom vyhlásení ďalej uviedol, že motory lietadla bez ohľadu na technické problémy pracovali až do samotného pádu stroja. Zatiaľ nie je jasné, čo spôsobilo spomenuté problémy. Experti s ohľadom na priebeh štartovacieho manévru na letisku Tunošna zatiaľ pracujú s tromi verziami – od mechanickej poruchy, cez nekvalitné palivo až po chybu pilota.
ODPORÚČAME:
Hokejista Pavol Demitra zahynul pri páde lietadla v Rusku
Napíšte svoj odkaz Paľovi Demitrovi
Hokejista Galimov vyšiel z trosiek lietadla po vlastných
Reprezentačný dres s číslom 38 bude navždy patriť Demitrovi
Našli telá všetkých obetí leteckej katastrofy
Štadión v Minsku plakal pri rozlúčke s hráčmi Lokomotivu
Stovky Slovákov si pripomenuli pamiatku Paľa Demitru