BRATISLAVA 30. septembra (WBN/PR) – Kampaň má ambíciu osloviť verejnosť všetkých vekových kategórií. Mladším priblížiť realitu starnutia ako prirodzeného procesu. Strednej generácií pripomenúť zodpovedný prístup k seniorskému veku svojich rodičov a aj svojej vlastnej budúcnosti. Seniorov povzbudiť a motivovať k aktívnemu prístupu k životu. Lámanie bariér na jednej a druhej strane, hľadanie riešení spolunažívania a úplne normálna úcta k životu – to sú dlhodobé ciele aktivít, ktoré sprevádzajú LIENKU POMOCI.
STARÁ / STARÁ sa – dve rovnaké slová s rôznym významom a predsa spolu veľmi úzko súvisia. Touto hrou so slovami chce nadácia SOCIA pritiahnuť pozornosť k seniorom, ktorí sú odkázaní na našu pomoc. „Kto sa postará o starých ľudí?“ je základná otázka štvrtého ročníka kampane STAROBA SA NÁS DOTÝKA. Tento rok si pomohli jedným z dôkazov, že pribúdajúce roky sa dotýkajú každého – šedinami. Strieborné vlasy ako symbol seniorského veku, ktoré automaticky vzbudzujú úctu. Aj preto známe osobnosti nechali profesionálov starať sa o ich vlasy, aby ukázali, že im na senioroch záleží.
Prístup k opatrovateľským službám je v súčasnosti zdĺhavý a komplikovaný, predovšetkým však veľmi finančne nákladný. Aj preto Nadácia SOCIA organizuje verejnú zbierku LIENKA POMOCI, prostredníctvom ktorej podporuje rozvoj terénnych a ambulantných služieb pre odkázaných seniorov. Každá pomoc má zmysel. V rodine, v komunite, príspevkom do zmysluplnej zbierky alebo pekným gestom na ulici. 4. októbra sa bude verejná zbierka Lienka pomoci konať s pomocou dobrovoľníkov v uliciach miest na Slovensku.
Partnerstvo s telekomunikačnými operátormi už druhý rok umožňuje realizáciu mobilnej zbierky. SMS v hodnote 2 € môžete poslať na číslo 823 až do konca roka. Zbierku môžete podporiť aj ďalšími spôsobmi – cez darcovský portál dakujeme.sk, do označených pokladničiek alebo vkladom na účet číslo 2621828221/1100. Tieto možnosti budú k dispozícii až do 31.3.2014. Zákazníci spoločnosti Orange, a.s. budú môcť podporiť zbierku LIENKA POMOCI sumou 1 € odovzdaním starého mobilu v jej predajniach až do konca januára 2014. Jednou z foriem podpory zbierky je aj možnosť absolvovať zmenu imidžu a pripojiť sa tak k iniciatíve známych osobností. Nadácia Orange, hlavný partner zbierky, zaplatí za každých 20 „prefarbených hláv“ mesačnú starostlivosť o odkázaného seniora v hodnote 500 €. V apríli 2014 vyhlási nadácia SOCIA výzvu na predkladanie žiadostí pre mimovládne neziskové organizácie a malé obce. Po uzatvorení výzvy budú prijaté žiadosti vyhodnotené nezávislou komisiou a najlepšie budú podporené nenávratným finančným príspevkom.
K otázkam bývania seniorov nadácia 15. októbra organizuje odbornú konferenciu „Seniori a bývanie“, na ktorej budú odborníci a zástupcovia verenej správy a podnikateľského sektora diskutovať o nových výzvach v oblasti bývania pre seniorov.
V druhom ročníku kampane prišla nadácia SOCIA s iniciatívou na zavedenie Dňa starých rodičov na Slovensku (2. októbrová nedeľa, tento rok 13.10.). Tento rok vyzýva školy na celom Slovensku aby aktívne organizovali podujatia so starými rodičmi. Nadácia ponúka možnosť informovať o uskutočnených aktivitách aj na jej webových stránkach.
Viac informácií o kampani, zbierke a sprievodných podujatiach nájdete na www.lienkapomoci.sk.