Diskontný maloobchodný reťazec Lidl vo Veľkej Británii oznámil, že bude predávať aj menšie ovocie a zeleninu, ktoré ovplyvnilo sucho. Chce tak podporiť farmárov a zabezpečiť, že potraviny nebudú smerovať do odpadu.
Reťazec tak bude do svojho sortimentu zahŕňať aj produkty s inou veľkosťou, na akú sú kupujúci zvyčajne zvyknutí. Firma uviedla, že tento prístup „pomôže predísť tomu, aby úplne dobré, kvalitné produkty išli do odpadu“. Informuje o tom portál news.sky.com.
Generálny riaditeľ Lidl GB Ryan McDonnell vyzval ostatné supermarkety, aby nasledovali tento príklad. „Farmári po celej krajine čelia v tomto roku veľkým ťažkostiam pre extrémne počasie, ktoré zažili počas letných mesiacov. Hoci prichádzajúce plodiny môžu vyzerať trochu inak ako tie, na ktoré sme všetci zvyknutí, stále ide o tú istú skvelú britskú kvalitu,“ povedal McDonnell. „Chceme preto prejaviť podporu našim dodávateľom spoluprácou pri nachádzaní riešení,“ dodal.