Košický dopravný podnik urovnal spor s firmou OutClaim

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
DPMK
Foto: Ilustračné foto SITA/Ivan Fleischer

KOŠICE 11. januára (WEBNOVINY) – Spor medzi spoločnosťou OutClaim a Dopravným podnikom mesta Košice (DPMK) sa po piatich rokoch skončil dohodou.

Informovali o tom dnes na tlačovej besede zástupcovia spoločnosti OutClaim Alexandra Mihók Kvietková a právnik Peter Saloka a člen predstavenstva, generálny riaditeľ DPMK Juraj Hrehorčák. Ako uviedla Kvietková, dohoda bola uzavretá 4. januára tohto roku.

Po rozhodnutiach súdov je DPMK povinný zaplatiť spoločnosti OutClaim 2 489 607 eur. DPMK sa dohodol s OutClaimom na riešení situácie kompromisom. OutClaim pristúpil na návrh DPMK a vzdal sa akýchkoľvek ďalších svojich nárokov vo výške 1,8 milióna eur. Ako uviedol Hrehorčák, z vyše 2,4 mil. eur OutClaimu už 1,8 mil. eur zaplatili.

Dopravný podnik chcel dohodu

„DPMK prejavil seriózny záujem o korektné urovnanie celého sporu a tak sme sa dohodli,“ uviedla Kvietková. Doložila, že keby nedošlo k dohode, spoločnosť OutClaim by žalovala DPMK a žiadala 1,8 milióna eur ako náhradu škody a za poškodenie dobrého mena. „DPMK vníma uzavretie dohody ako úspech a ako krok, ktorý ušetrí dopravnému podniku nemalé peniaze. V neprospech DPMK bolo vydaných osem súdnych rozhodnutí. Podnik zaplatí OutClaimu vysúdenú sumu a podnikli sme ďalšie kroky, aby sme zabránili negatívnemu dopadu,“ povedal Juraj Hrehorčák.

Podnik vyvodí za tento nezodpovedne vedený spor právnu zodpovednosť voči zodpovedným osobám z podniku, pričom už podal trestné oznámenie, súčasne sa bude snažiť získať náhradu škody od bývalého vedenia dopravného podniku. Doložil, že dohoda je výhodná pre DPMK aj preto, že za každý deň oddialenia narastá výška príslušenstva. Rozhodnutie o neuplatnení odvolania prijalo predstavenstvo a dozorná rada, pričom súčasné vedenie mesta poverilo podnik riešením tohto sporu s tým, aby v maximálne možnej miere eliminovalo možné negatívne dopady.

„Suma v čiastke 1,8 milióna eur bol zablokovaná na účtoch a už bola uhradená, zvyšok do 2,4 milióna eur budeme musieť uhradiť do konca apríla tohto roku. V tejto súvislosti DPMK neuvažuje o zvýšení cestovného v mestskej hromadnej doprave,“ povedal Hrehorčák. Obe spoločnosti sa súčasne vzdali akýchkoľvek ďalších budúcich nárokov z tohto sporu.

Zmluva sa týkala čiernych pasažierov

Outclaim
Foto: SITA/Ivan Fleischer

Dopravný podnik mesta Košice uzavrel v roku 2006 so spoločnosťou OutClaim, s.r.o mandátnu zmluvu na vymáhanie pokút od čiernych pasažierov. Po nástupe nového vedenia DPMK došlo z jeho strany k porušovaniu zmluvy, k jej neplneniu a vedenie dopravného podniku začalo spochybňovať jej platnosť.

Okresný súd Košice II v marci 2008 zastavil konanie o žalobe DPMK, ktorou sa DPMK domáhal určenia neplatnosti o rozhodcovskej doložke, v apríli zastavil aj konanie o žalobe na vyslovenie neplatnosti zmluvy medzi DPMK a spoločnosťou OutClaim.

V októbri roku 2008 Európsky rozhodcovský súd potvrdil protiprávne konanie zo strany DPMK a priznal spoločnosti OutClaim nárok na náhradu škody zo strany DPMK vo výške viac ako 1,4 milióna eur. Aj všetky ďalšie spory vedené DPMK voči spoločnosti OutClaim na súdoch skončili v neprospech dopravného podniku vrátane dovolania na Najvyššom súde SR, ktorý dovolanie zamietol vo februári 2009.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie DPMK Dopravný podnik mesta Košice