Nedávne zavedenie 25-percentného cla na dovoz ocele a 10-percentného cla na dovoz hliníka do USA považuje Čína za porušenie pravidiel medzinárodného obchodu.
Výnimka z ciel na dovoz ocele a hliníka do USA predbežne platí do 1. mája 2018, jej prípadné predĺženie bude podľa Bieleho domu predmetom pokračujúcich rokovaní.
Automobilový závod Kia pri Žiline zápasí v poslednom období s vysokou fluktuáciou zamestnancov, v horizonte jedného roka preto potrebuje nájsť 500 nových ľudí k výrobným linkám.
Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s najdlhším slovenským tunelom Višňové je súčasťou 25,8-kilometrového južného obchvatu Žiliny, ktorý skráti prejazd Žilinou v priemere o viac ako polovicu pôvodného času. ŽILINA 9. júna (WEBNOVINY) – Po niekoľkých prísľuboch začali v utorok raziť diaľničný tunel Višňové pri Žiline. Celý 13,5-kilometrový úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala, ktorého súčasťou je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, má stáť takmer 410 miliónov eur a hotový má byť do konca roka 2019. Obrazom: Začali raziť tunel Višňové „Dnešný deň je veľmi kľúčový pre celú diaľnicu D1, pretože práve úsek s tunelom Višňové bol takým gordickým uzlom a je to jeden z najdôležitejších objektov na celej trase diaľnice D1. V roku 2019 bude tento úsek spojazdnený a zároveň v tom momente by mali byť spojazdnené aj všetky ostatné úseky od Hričovského Podhradia až po Dubnú skalu,“ povedal minister dopravy Ján Počiatek. Tunel mal byť prejazdný už v roku 2014 Základný kameň tunela Višňové poklepával vo februári 2010 aj premiér Robert Fico s tým, že už v polovici roka 2014 mal byť sprejazdnený. Naposledy začínali diaľničný obchvat Žiliny stavať vlani v júni. „Tento tunel mal príbeh, ktorý začína ešte v minulom tisícročí a už viackrát sa tu klepal kameň. Keď sme klepali základný kameň tohto úseku minulý rok, už som tvrdil, že je to naposledy, pretože na rozdiel od tých minulých klepaní nikto nemal nikdy konkrétnu zmluvu, konkrétneho dodávateľa, aby toto dielo zrealizoval, čo ale dnes je úplne inak, existuje konkrétna zmluva s konkrétnymi termínmi a míľnikmi,“ povedal Počiatek. Video: Vizualizácia stavby D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala https://www.youtube.com/watch?v=BHJnOJAJbbg Diaľničný úsek Lietavská Lúčka – Dubná skala, ktorého súčasťou je dvojrúrový tunel Višňové, stavia taliansko-slovenské konzorcium. Spoločnosti Salini Impregilo S.p.A. a Dúha, a. s. Prešov majú diaľnicu postaviť do konca roka 2019 za 409,8 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Tunel skráti cestu viac ako o polovicu času „Je dôležité, že práve pri tomto úseku je síce slovenský partner, ale spárovaný s veľmi silným zahraničným partnerom, ktorý má naozaj rozsiahle skúsenosti v razení tunelov. Samotný majiteľ firmy Salini hovoril, že berie projekt ako veľmi prioritný. Je to dobrou správou aj pre nás ako investora, pretože je prísľub, že nasadia všetku najmodernejšiu technológiu, ktorú majú,“ dodal minister dopravy. Výstavba diaľničného úseku Lietavská Lúčka – Dubná skala bude financovaná v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur. Úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s najdlhším slovenským tunelom Višňové je súčasťou 25,8-kilometrového južného obchvatu Žiliny, ktorý skráti prejazd Žilinou v priemere o 23 minút, teda viac ako o polovicu. Tunel Višňové popod pohorie Malej Fatry bude vychádzať na jednej strane nad obcou Višňové pri Žiline a na druhej pod Dubnou skalou pri Vrútkach. Štôlňu prerazili už v roku 2001 a od roku 2003 bola zakonzervovaná.
Na rekonštrukciu interného oddelenia nemocnice v Liptovskom Mikuláši by mohli prispieť samotní obyvatelia. Primátor mesta Ján Blcháč verí, že obce a mestá by vedeli pomôcť aspoň čiastočne.
Riaditeľ žilinskej fakultnej nemocnice Pavol Drugaj ubezpečuje, že 13 lekárov nebude internému oddeleniu chýbať a zdravotná starostlivosť o pacientov oddelenia bude zabezpečená v plnej miere.
Predsedníčka Odborového združenia sestier a pôrodných asistentiek uviedla, že dôvodom ďalších výpovedí je neistý vývoj situácie v žilinskej nemocnici a tiež vyhlásenie dvadsiatich vedúcich sestier, ktoré plne podporili námestníčku Porubčanskú.