IKEA Group na summite COP21

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať

IKEA Group upozorňuje svetových lídrov, ktorí sa zúčastnili konferencie COP21 o klíme, aby sa dohodli na prísnych kritériách, ktoré by dokázali zmierniť klimatické zmeny, a zároveň poukazuje na výhody využívania obnoviteľnej energie a trvalo udržateľných výrobkov.

BRATISLAVA 7. decembra (WBN/PR) – Peter Agnefjäll, prezident a CEO spoločnosti IKEA Group vo svojom dnešnom príhovore na summite COP21 o klíme vyzval ostatné spoločnosti k okamžitému konaniu:

„Do boja s klimatickými zmenami sa musíme pustiť ihneď – závisia od toho nielen komunity na celom svete, ale aj úspech nášho podnikania. Preto sme sa v IKEA Group rozhodli ísť do toho naplno. Klimatické zmeny vnímame ako novú príležitosť na inovácie, investície a obnovu,“ povedal Peter Agnefjäll, prezident a CEO, IKEA Group.

Spoločnosť IKEA Group spolu s nadáciou IKEA Foundation v júni tohto roka oznámila svoje rozhodnutie vyčleniť 1 miliardu eur na urýchlenie prechodu na nízkouhlíkové hospodárstvo a na podporu komunít najviac ovplyvnených zmenou klímy. Cieľom IKEA Group je vyprodukovať do roku 2020 toľko energie z obnoviteľných zdrojov, koľko spotrebuje vo svojich budovách. Od roku 2009 spoločnosť investovala už 1,5 miliardy eur do veternej a solárnej energie.

„Do obnoviteľných zdrojov energie investujeme s cieľom pozitívne ovplyvňovať a podporovať rýchly prechod na nízkouhlíkové hospodárstvo. Ovplyvňuje to naše podnikanie, máme lepší prehľad o nákladoch za energie a taktiež napĺňame našu víziu vytvárať lepší každodenný život pre mnohých ľudí,“ hovorí Peter Agnefjäll.

Od septembra predáva spoločnosť IKEA výlučne osvetlenie s technológiou LED, ktorá spotrebuje v porovnaní s bežnými žiarovkami o 85 % menej energie a vydrží až 20 rokov. Steve Howard, Chief Sustainability Officer pre IKEA Group vo svojom príhovore počas predstavenia Globálnej výzvy v oblasti osvetlenia predstavil firmám cestu, ktorá umožní ľuďom žiť udržateľnejší život:

„Našim zákazníkom nie sú klimatické zmeny ľahostajné a vieme, že ak majú možnosť vybrať si udržateľný výrobok za dostupnú cenu a so zreteľnými výhodami, rozhodnú sa preň. Odvetlenie LED je skvelým príkladom – v porovnaní s bežnými žiarovkami zabezpečuje výraznú úsporu energie a vydrží oveľa dlhšie. Celý náš sortiment osvetlenia sme zmenili na technológiu LED a do roku 2020, čiže v priebehu piatich rokov, plánujeme predať našim zákazníkom viac ako 500 miliónov kusov žiaroviek LED,“ hovorí Steve Howard.

Ak nahradíme bežné inkandescenčné žiarovky 500 miliónmi predaných žiaroviek LED, množstvo ušetrenej energie za každý rok by sa rovnal ročnej spotrebe elektriny všetkých domácností v Paríži a Londýne. V priebehu celej životnosti žiarovky by sa tak ušetrilo viac ako 80 miliónov ton CO2. Globálna výzva v oblasti osvetlenia je iniciatívou, ktorej cieľom je do roku 2020 predať 10 miliárd energeticky efektívnych a kvalitných výrobkov zo sortimentu svietidiel a žiaroviek na celom svete.

Pozrite si videá:

1. Čo spôsobujú klimatické zmeny: https://www.youtube.com/watch?v=4L1OTd39QGY

2. Klimatické zmenry – riešenie: https://www.youtube.com/watch?v=zVb_f_qRQQQ

3. Je na každom z nás popasovať sa s klimatickými zmenami: https://www.youtube.com/watch?v=xG0GaD12zYo

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie IKEA