Klientské inovačné centrum (známe v minulosti pod názvom Delivery Centrum) spoločnosti IBM v Košiciach zamestnáva špičkových expertov.
BRATISLAVA 31. marca (WBN/PR) – Spoločnosť IBM pokračuje v budovaní znalostnej ekonomiky na Slovensku. Vo svojom Klientskom inovačnom centre v Košiciach IBM zamestnáva renomovaných odborníkov, ktorí prinášajú na východ Slovenska najnovšie inovácie prostredníctvom projektov vývoja inteligentných mobilných aplikácií, tvorby unikátnych podnikových systémov a riešení pre veľké koncerny pôsobiace na celosvetovom trhu vo viacerých odvetviach priemyslu a služieb. Už dnes v IBM centre v Košiciach pracujú aj na inovatívnych projektoch využívania kognitívnych technológií a internetu vecí.
„Sme na Slovensku lídrom v oblasti správy a tvorby podnikových aplikácií, mobilných riešení, ako aj analytických riešení pre klientov z celej Európy. Veľmi ma teší ma, že práve na Slovensku pokračujeme v tvorbe pracovných miest s vysokou pridanou hodnotou a prinášame tu know-how, vďaka ktorému dostávame Slovensko na špičku vývoja IT priemyslu,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti IBM pre región Česká republika a Slovensko Branislav Šebo.
Klientské inovačné centrum v Košiciach od svojho vzniku zvyšuje svoj podiel na exporte Slovenska prostredníctvom stále väčšieho množstva projektov realizovaných pre zahraničné a nadnárodné firmy z celej Európy. „Som veľmi rád, že dnes môžeme oznámiť, rozširovanie nášho Klientského inovačného centra tu v Košiciach. Až 95 percent projektov Klientského inovačného centra tvorí vývoz do krajín Európskej únie, čo je dôkazom našej silnej konkurencieschopnosti v celosvetovom meradle,“ dodáva Branislav Šebo.
Rovnako úspešne pokračuje aj spolupráca IBM s košickými univerzitami. „Naši odborníci podporujú výučbu formou odborných prednášok, konzultácii a vedenia diplomových prác. S Univerzitou Pavla Jozefa Šafárika spolupracujeme na projekte SAP Akadémia. K výučbe SAP-u pridávame tento rok aj výučbu projektového manažmentu. Pod záštitou IBM sme v spolupráci s Technickou univerzitou Košice zorganizovali úspešný projekt IBM Summer Academy , kde sa naplno prejavili benefity našej spolupráce, keďže táto aktivita mala veľmi pozitívny ohlas medzi absolventami, lektormi a v neposlednom rade aj medzi našimi zamestnancami, a preto budeme v nej pokračovať aj tento rok. Okrem priamej spolupráce s univerzitami sa IBM zúčastňuje aj akcií organizovaných študentskými organizáciami (BEST, IAESTE, AZU), a aktívne pôsobíme v združení IT Valley,“ hovorí manažér Klientského inovačného centra Daniel Strasser.
Unikátne riešenia IBM Klientského inovačného centra v Košiciach:
Pre dánsku štátnu organizáciu Kombit napríklad, Klientské inovačné centrum IBM v Košiciach vyvinulo unikátne riešenie, ktoré je pravou rukou pre pracovníkov sociálnych úradov v Dánskom kráľovstve. Sociálnym pracovníkom detskej linky poskytuje v reálnom čase všetky dostupné podklady pre pomoc deťom, ktoré sú v núdzi. A zároveň im vďaka svojim rozsiahlym databázam pomáha zvoliť si správny postup pri riešení každého jedného konkrétnho prípadu ohrozeného dieťaťa.
V rámci zákazky pre celosvetového lídra v osvetlení budov, rakúsku firmu Zumtobel, napríklad expertný tím IBM v Košiciach vyvinul riešenie Litecom Infinity, ktoré predstavuje úplne nový štandard v oblasti profesionálneho ovládania osvetlenia firemných priestorov. Litecom Infinity umožňuje cez webové rozhranie kedykoľvek a z akéhokoľvek zariadenia – mobil, tablet, notebook, jednoduché ovládanie, ako aj zmenu konfigurácie osvetlenia veľkých priemyselných komplexov. Na vývoj týchto aplikácií IBM využíva najmodernejšie inovatívne technológie vedúce k rýchlemu vývoju produktov a služieb, ktoré následne môžu firmy v rekordne krátkom čase ponúkať na trhu.
Pre lídra v automobilovom odvetví Klientské inovačné centrum v Košiciach vyvinulo užívateľské aplikácie prinášajúce v reálnom čase všetky potrebné informácie pre bezproblémové fungovanie prevádzky výroby a rast biznisu. Aplikácia je prístupná z mobilných prístrojov, ako aj osobných počítačov kdekoľvek a kedykoľvek, a umožňuje užívateľom rýchlo uskutočniť všetky potrebné rozhodnutia pre bezproblémovú prevádzku a chod firmy. Aplikácia je prístupná na operačných systémoch Windows Phone, iOS, ako aj v Apple watch pričom bez problémov zvládne prechod užívateľa z jedného zariadenia na druhé.
O Klientskom inovačnom centre spoločnosti IBM na Slovensku
Klientské inovačné centrum spoločnosti IBM na Slovensku bolo založené pod názvom IBM Delivery Centrum Slovensko v roku 2007 ako entita spoločnosti IBM Slovensko spol. s r.o. Zároveň je súčasťou globálnej siete delivery centier spoločnosti IBM. Jeho cieľom je poskytovať IT služby a poradenstvo klientom spoločnosti IBM na Slovensku a v regiónoch Európy, Blízkeho východu a Afriky. Zameriava sa na vývoj a údržbu aplikácií v oblastiach ERP podnikových informačných systémov, starostlivosti o zákazníkov, biznis analytiky a optimalizácie (BAO), cloud a kognitívnych aplikácií, a riešení špecifických požiadaviek zákazníka.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje svojim klientom vo vyše 170 krajinách sveta široké portfólio inovatívnych produktov a služieb v oblasti informačných technológií. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.