BRATISLAVA 15. februára (WEBNOVINY) – Primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik celkovo minul na svoju volebnú kampaň 256-tisíc eur. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Najviac peňazí, 142-tisíc eur, smerovalo do komunikácie s verejnosťou prostredníctvom nosičov vonkajšej reklamy. V sume je započítaná mediálna hodnota použitých nosičov, ale aj tlač či inštalácia. Približne štvrtinu z celkových nákladov, asi 65-tisíc eur, použil Ftáčnikov tím na prezentáciu volebného programu a volebných priorít kandidáta v elektronických či printových médiách. Ostatné financie, približne 49-tisíc eur, boli použité na prípravu neformálnych stretnutí kandidáta s voličmi, organizáciu tematických verejných stretnutí, petičnú akciu, konferenciu – Ako ďalej Bratislava a prevádzku Volebného štábu MF2010.
Ftáčnik financoval jednotlivé volebné aktivity cez účet občianskeho združenia „Áno pre Bratislavu“, pričom každý mesiac predkladal sumár zrealizovaných volebných nákladov (september, október, november 2010). Minuloročné účtovníctvo združenia nechá primátor zhodnotiť aj externému audítorovi a o záveroch kontroly bude informovať verejnosť. Úradujúci bratislavský primátor financoval volebnú kampaň primárne z osobného vkladu a z príjmov, ktoré poukázali bez podmienok podporovatelia a sympatizanti na volebný účet združenia. Osobne vložil primátor do kampane 40 000 eur v hotovosti, na 40 000 eur si vzal pôžičku a na účet združenia poslali sympatizanti 86 300 eur. Primátorovi darovali peniaze aj právnické osoby – strana Smer-SD 50-tisíc eur a spoločnosť Gas Trading s.r.o. 5-tisíc eur. Počas štyroch mesiacov (august – november) organizovania volebných zbierok vyzbierali 36 314 eur.