Stavebná spoločnosť, za ktorou stoja Juraj Široký starší a mladší, nedávno prešla reštrukturalizáciou a Druhá strategická ju ovláda cez firmu Finasist, a.s. Široký starší napriek prísľubu doteraz verejne nevysvetlil financovanie Váhostavu v minulosti cez schránkové firmy.
Zmluvná lehota výstavby úseku D1 Dubná Skala – Turany, napriek jeho odovzdaniu do užívania, je predĺžená do 30. septembra. Dovtedy sa ešte majú vykonať dokončovacie práce súvisiace s výstavbou diaľnice ako je prekládka poľných ciest, či spevnenie existujúcej štátnej cesty I/18 cez obec Sučany.
Spoločnosť Váhostav uviedla, že ak sa Úrad pre verejné obstarávanie na ňu obráti v súvislosti s údajmi v registri konečných užívateľov výhod, poskytne mu všetky vyžiadané informácie.
Úrad pre verejné obstarávanie by mal podľa predsedu Občianskej konzervatívnej strany Ondreja Dostála preveriť, či stavebná spoločnosť Váhostav uviedla úplné a pravdivé údaje v registri konečných užívateľov výhod.
Od 1. novembra vytvoril Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) na základe zákona register konečných užívateľov výhod. V ňom by mali vysvetľovať svoje vlastnícke pozadie všetky firmy, ktoré sa hlásia do verejného obstarávania.
Spoločnosť Slovenská reštrukturalizačná za odkúpené pohľadávky nezabezpečených veriteľov stavebnej spoločnosti Váhostav – SK do konca marca v celkovej výške 22,6 mil. eur zaplatila 10,65 mil. eur. Splatenie nadobudnutých pohľadávok bude vymáhať od Váhostavu zo sféry vplyvu veľkopodnikateľa Juraja Širokého staršieho.
Žilinský súd zdôvodnil zastavenie konkurzného konania voči spoločnosti GEOtrans, dcérskej firmy spoločnosti Váhostav – SK, nedostatkom majetku dlžníka. Ďalšie dcérske firmy Váhostavu, Control-VHS-SK a VHS-SK-Projekt, sú v reštrukturalizácii, resp. v konkurze.
Veritelia by podľa strany Sieť mali dostať 100-percentnú záruku v podobe podielu v dlžnej firme v reštrukturalizácii, a to v rozsahu neuhradenej pohľadávky.