Na Slovensku je podľa analytika Útvaru hodnoty za peniaze Adama Mareka 26-tisíc ľudí, ktorí počas desiatich rokov zmenili zdravotnú poisťovňu najmenej 6-krát.
V najbližších rokoch však nemožno počítať so žiadnou úsporou, keďže najskôr je potrebné navýšiť zdroje a prijať koncepciu všeobecnej ambulantnej starostlivosti.
Podľa Útvaru hodnoty za peniaze náklady je možné znížiť o desiatky miliónov eur, na časti úseku by vlaky mohli jazdiť rýchlosťou aj 180 kilometrov za hodinu.
Rekonštrukcia úseku medzi Krásnom nad Kysucou a Čadcou, vrátane stavby prestupového terminálu, za 136 miliónov eur je podľa analytikov návratnejšia ako iný variant.
Minister dopravy tiež uviedol, že pôvodne plánovaná nová trať medzi Nitrou a Trnovcom nie je podľa Útvaru hodnoty za peniaze najlepším riešením pre zabezpečenie priameho vlakového spojenia Bratislavy a Nitry.
Situáciu na stavebnom trhu pre rast cien materiálov v súvislosti s pandémiou koronavírusu a vojnou na Ukrajine označil minister za bezprecedentnú a nepredvídateľnú.