Jednou z najkontroverznejších častí nového cestného zákona, ktorý parlament schválil na svojej predošlej schôdzi, je zmena spôsobu navyšovania celkového počtu staníc technickej kontroly na Slovensku. Oproti doterajšiemu systému bude môcť Ministerstvo dopravy a výstavby SR vďaka veľmi nejednoznačne nastaveným podmienkam povoliť zriadenie de facto neobmedzeného počtu nových staníc STK a to bez zabezpečenia dostatočnej kontroly ich činnosti.
Vládny návrh zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke, o ktorom aktuálne rokujú parlamentné výbory, je podľa Národnej asociácie STK (NA STK) opätovnou snahou Ministerstva dopravy a výstavby SR presadiť liberalizáciu siete staníc technickej kontroly (STK) napriek nesúhlasu poslancov.
Dodržanie princípu transparentnej a predvídateľnej tvorby zákonov má pred sebou ďalšiu výzvu. Tento krát ide dokonca o paralelné prijímanie dvoch zákonov, presnejšie novely existujúceho zákona a úplne nového zákona, ktoré sú v priamom rozpore. Zjednodušene by sa dalo povedať, že kým poslanci navrhujú v novele jedno, Ministerstvo dopravy a výstavby SR v novom zákone zase pravý opak.
Chýbajúca technická či emisná kontrola zostáva naďalej na Slovensku problémom. Súčasná sieť staníc STK by pritom kapacitne bez problémov pokryla potreby všetkých motoristov.
Cieľom novely bolo podľa nich reagovať na podnety nespokojných majiteľov motorových vozidiel, ktorým sú automaticky ukladané pokuty v prípade, že v zákonom stanovenom termíne vozidlo nepodrobia povinnej technickej a emisnej kontrole.
Poslanci Miroslav Ivan, Milan Laurenčík, Martin Klus a Jana Kiššová sa nazdávajú, že pokuty, ktoré sa v súčasnosti pohybujú vo výške 165 eur za nesplnenie každej z uvedených kontrol, sú najmä pre sociálne najslabších, ako aj pre väčšinu dôchodcov neprimerane vysoké a nezriedka aj likvidačné.