Najčastejšie zákazníci reklamovali nedodanie zásielky, čo z celkového počtu podaní bolo 30 %. Najmenej reklamácií podali ľudia za nevyplatenie dobierkovej sumy.
Napriek značne zníženému stavu zamestnancov v tomto mimoriadnom období sú podľa štátnej poštovej spoločnosti zabezpečené všetky nevyhnutne potrebné poštové a doručovateľské služby pre obyvateľov a štát.
Slovenská pošta je súčasťou kritickej infraštruktúry štátu, a preto patrí k výnimkám, ktoré musia poskytovať potrebné služby v čase mimoriadnej situácie.
Zákon by podľa právnika z Transparency International Slovensko Roberta Vaška nemal obmedzovať ústavné práva nekandidujúcich osôb na slobodu prejavu a šírenie informácií.
Štátna poštová spoločnosť toto opatrenie zdôvodnila obmedzeniami v medzinárodnej leteckej preprave, ktorá je jedným z nosných spôsobov prepravy medzinárodnej pošty.
Slovenská pošta prosí zákazníkov o zhovievavosť pri doručovaní medzinárodných zásielok z Ázie, nakoľko preventívne bezpečnostné opatrenia môžu spôsobiť ich omeškanie a v niektorých prípadoch nebude možné získať písomné potvrdenie prevzatia poštovej zásielky.