Za druhú prioritu v novom roku považuje minister spustenie súťaže na druhú etapu severného obchvatu Prešova na R4. Výber mýta od budúceho roka by mal byť zabezpečený a mal by byť efektívnejší.
Predseda Únie autodopravcov Slovenska Stanislava Skala to zdôvodnil tým, že SkyToll dlhodobo profitoval zo zmluvy o výbere mýta, ktorá bola nevýhodná pre štát.
Pre medzinárodné mýto by už nemalo byť problémom, či štát stihne načas vysúťažiť a sprevádzkovať nový domáci elektronický mýtny systém vo vlastnej réžii a s garantovanými výnosmi zhruba dvesto miliónov eur ročne.
Na ministerstve dopravy a v Národnej diaľničnej spoločnosti sa podľa ministra dopravy sústredia na to, aby akcelerovali výstavbu našej diaľnice do Košíc.
Autodopravcovia sú podľa ich šéfa Stanislava Skalu znepokojení z toho, že NDS a SkyToll podpísali memorandum o audite, na základe ktorého by štátna firma mohla rokovať o odkúpení mýtneho systému.
Celkové náklady na prevádzku súčasnej komplexnej služby elektronického výberu mýta sa priebežne opäť zvýšili. A to o 413-tisíc eur na 857,9 milióna eur bez DPH.
V čase, kedy na Slovensku Národná diaľničná spoločnosť pripravuje nový tender na výber mýta, súčasný prevádzkovateľ mýtneho systému spoločnosť SkyToll čelí v Slovinsku škandálu.