BERLÍN 7. februára (WebNoviny.sk) – Nemecký protimonopolný úrad rozhodol, že spoločnosť Facebook prevádzkujúca rovnomennú sociálnu sieť nemôže bez explicitného súhlasu používať údaje o klientoch zo svojich iných aplikácií pre cielenú reklamu na facebookových stránkach.
Podľa štvrtkového rozhodnutia úradu totiž Facebook využíva svoje dominantné postavenie v rámci sociálnych médií.
Zisk Facebooku prekonal očakávania trhu, medziročne posilnil o 61 percent
Spolkový protimonopolný úrad uviedol, že Facebook sa dopúšťa „vykorisťovateľského zneužívania“. Núti užívateľov, aby súhlasili s tým, že zbiera údaje z iných služieb patriacich firme, ako sú WhatsApp a Instagram, a tiež z internetových stránok tretích strán. Ak rozhodnutie protimonopolného úradu nadobudne platnosť, Facebook bude musieť užívateľom umožniť, aby výslovne schválili, že údaje zbierané z iných zdrojov patriacich Facebooku a webových stránok tretích strán môžu byť priradené k ich účtom.
Spoločnosť Facebook uviedla, že s rozhodnutím protimonopolného úradu nesúhlasí a odvolá sa proti nemu. Úrad podľa firmy svojím rozhodnutím podceňuje konkurenciu, ktorú pre Facebook predstavujú YouTube, Snapchat, Twitter a ďalšie firmy.