BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) – Horná hranica emisií oxidu uhličitého pre nové ľahké úžitkové vozidlá predávané v rámci Európskej únie by mala byť do roku 2020 znížená zo súčasných 203 na 147 gramov za kilometer.
Vyplýva to z legislatívneho návrhu, ktorý v utorok schválil Európsky parlament. Nariadenie, na ktorého znení sa už poslanci neformálne dohodli s ministrami životného prostredia členských štátov, tiež vyzýva na zavedenie spoľahlivejšej metódy testovania emisií oxidu uhličitého.
„Po náročných rokovaniach sa nám podarilo dospieť k výsledku. Som rád, že sme neustúpili tlakom na zmenu tohto cieľa. Nakoľko je životnosť ľahkých úžitkových vozidiel vyššia, ako životnosť osobných automobilov, je vhodné pridŕžať sa cieľa, ktorý sme si stanovili,“ vyhlásil spravodajca novej legislatívy europoslanec Holger Krahmer. Nové pravidlá sa budú týkať všetkých spoločností, ktoré vyrobia viac ako tisíc vozidiel ročne.
„Ide o naše životné prostredie a vzduch, ktorý budeme dýchať, preto plne podporujem tlak na znižovanie emisií. Správa vychádza v ústrety výrobcom automobilov, ktorí si zachovajú svoje konkurenčné výhody, ako aj spotrebiteľom, ktorí na druhej strane ušetria peniaze za palivo, a v konečnom dôsledku chránime životné prostredie,“ uviedla slovenská europoslankyňa Katarína Neveďalová.