LONDÝN 11. júla (WEBNOVINY) – Pomer počtu britských firiem, ktoré zvyšujú svoje rozpočty na reklamu, k tým, ktoré ho znižujú, v druhom štvrťroku 2013 stúpal najrýchlejším tempom za posledných šesť rokov.
Mohlo by to byť dobrým signálom pre celú ekonomiku, tvrdia výskumníci spoločnosti IPA Bellwether.
Približne 22 % dopytovaných britských spoločností svoje marketingové rozpočty zvýšilo a 15 % znížilo. Znamená to čistý nárast o 7,3 %, čo je najvyššia miera od tretieho kvartálu roku 2007, informovala spoločnosť, ktorá takýto prieskum vykonáva každý štvrťrok.
Čísla podľa IPA naznačujú, že škrty v rozpočtoch na reklamu, ktoré poznačovali každý rok od začiatku krízy, by sa v roku 2013 mohli skončiť. Britské firmy podľa výsledkov prieskumu stále viac financií investujú do marketingu na internete, táto oblasť vďaka tomu narástla o 17,4 %. Zvýšili sa však aj rozpočty na public relations, marketing na mieste predaja, reklamu v tradičných médiách a priamy marketing.
„Firmy zo seba začínajú striasať záťaž recesie a v rámci ekonomiky sú si istejšie. Je to veľmi dobrým signálom pre pokračujúci rast marketingových výdavkov do konca roka 2013. Tieto informácie by mali vyslať veľmi pozitívny signál širšej ekonomike,“ vyhlásil generálny riaditeľ IPA Paul Bainsfair.
Optimistický pohľad na vývoj britského hospodárstva potvrdzuje aj postoj Medzinárodného menového fondu, ktorý v utorok zdvihol svoj predpoklad jeho rastu na tento rok na 0,9 % s tým, že hoci je miera rastu nízka, ekonomické ukazovatele sú pozitívnejšie.