Bratislavská žuupa chce rozvíjať dopravnú infraštruktúru

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Frešo
Pavol Frešo, predseda Bratislavského samosprávneho kraja. Foto: Ilustračné foto SITA/Michal Svítok

BRATISLAVA 20. mája (WEBNOVINY) – Medzi priority bratislavskej župy patrí rozvoj dopravnej infraštruktúry, ktorá zlepší zložitú dopravnú situáciu v hlavnom meste a v regióne. Povedal to bratislavský župan Pavol Frešo počas dnešného 13. stretnutia predsedov parlamentov krajín Regionálneho partnerstva, rozšírené o účasť Bulharska, Rumunska, Chorvátska a Čiernej Hory. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa kraja Iveta Tyšlerová. Hlavnými témami stretnutia, na ktorom sa zúčastnil aj minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ, boli práve rozvoj infraštruktúry v regiónoch a cestovný ruch, ktorý je s rozvinutou infraštruktúrou úzko spätý.

Župan Pavol Frešo pripomenul, že Bratislavský kraj a celé Slovensko má historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území bratislavského regiónu a mesta Bratislavy. Rozbehnutý je aj projekt bratislavskej integrovanej dopravy (BID), teda ľahšie kombinovanie hromadných dopravných prostriedkov na území kraja. BID predstavuje komfortné cestovanie verejnou dopravou na území regiónu a mesta a bude slúžiť ako alternatíva stále sa rozrastajúcej automobilovej doprave. V rámci cezhraničnej spolupráce s Rakúskom pripravuje bratislavská župa výstavbu cyklomostu Devínska Nová Ves-Schlosshof. So začiatkom výstavby sa ráta ešte tento rok, otvorenie mosta je plánované v roku 2012. „Naša spolupráca so susednými regiónmi je daná historicky a v súčasnosti je na veľmi dobrej úrovni, preto chceme budovať dopravné spojenia hlavne na miestach, kde boli zničené železnou oponou,“ povedal vo svojej prezentácii bratislavský župan Pavol Frešo.

Za kľúčové pre rozvoj dopravy označil župan aj vybudovanie diaľnice D4 ako obchvat Bratislavy, rýchlostnú cestu R7 v trase Bratislava – Dunajská Lužná, rovnako dôležitá je aj integrovaná doprava a rekonštrukcia a modernizácia ciest II. a III. triedy. „Najhoršia dopravná situácia je na vstupoch a výstupoch z Bratislavy, hlave smer východ a juhovýchod. V rannej a poobedňajšej dopravnej špičke sa tvoria niekoľkokilometrové kolóny. Riešením je vybudovanie rýchlostnej cesty R7 v smere Bratislava – Dunajská Lužná, ktorá sa napája na diaľnicu D4, a aby to malo z dopravného hľadiska význam, musí sa budovať súčasne s obchvatom Bratislavy D4,“ doplnil Pavol Frešo.

Regionálne partnerstvo – východisko stredoeurópskej dimenzie regionálnej politiky vzniklo z iniciatívy Rakúska v júli roku 2001. Jeho impulzom bol prejav ministerky zahraničných vecí Rakúska Benity Ferrer-Waldner, ktorá vyzvala predstaviteľov stredoeurópskych krajín k spoločnému postupu v otázkach stredoeurópskej regionálnej politiky i v politických postojoch v rámci budúceho členstva v Únii. Cieľom Regionálneho partnerstva je spolupráca aj podpora riešení bilaterálnych problémov, spojených so vzájomnými ekonomickými vzťahmi.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Ján FigeľPavol Frešo