Každý výpadok trval približne tri hodiny
Služba ezdravie mala od začiatku tohto roka štyri krátkodobé výpadky.
Agentúru SITA o tom vo svojom vyjadrení informovalo Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI), ktoré systém prevádzkuje.
Každý výpadok trval približne tri hodiny. „Evidovali sme problémy s vydávaním tzv. TOKENOV, ktoré sú potrebné na prihlásenie sa do systému ezdravie, t. j. bol problém s prihlásením sa do systému, no nebol plošný,“ informovalo NCZI.
Žiadne náklady naviac
Centrum zároveň upozornilo, že podobné prípady rieši v rámci interných možností, to znamená, že odstránenie výpadkov neznamenalo žiadne náklady naviac.
Tiež informovalo, že lekári môžu v systéme ezdravie pracovať aj počas prípadných výpadkov.
Pre takéto prípady existujú takzvané offline scenáre, v rámci ktorých lekár zapisuje záznamy do svojho systému a po opätovnom spustení ezdravia sa záznamy lekára automaticky zapíšu do systému.
Záťaž na systém
„V rámci prvého roka sa do systému ezdravie pripojilo vyše 62 % poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, čo znamenalo a znamená aj záťaž na infraštruktúru systému. Tú dôsledne monitorujeme a postupne najkritickejšie prvky systému obnovujeme, tak, aby systém fungoval,“ dodalo NCZI.
Systém ezdravie je spustený od 1. januára 2018 s funkciami prístup do systému, evyšetrenie, erecept a elektronická zdravotná knižka.
Základným cieľom elektronizácie zdravotníctva je zvýšiť kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti, hlavne prostredníctvom zdieľanej zdravotnej dokumentácie medzi jednotlivými zdravotníckymi pracovníkmi.