Služba ezdravie mala v tomto roku štyri krátkodobé výpadky

Počítač
Foto: Thinkstock.com

Každý výpadok trval približne tri hodiny

Služba ezdravie mala od začiatku tohto roka štyri krátkodobé výpadky.

Agentúru SITA o tom vo svojom vyjadrení informovalo Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI), ktoré systém prevádzkuje.

Každý výpadok trval približne tri hodiny. „Evidovali sme problémy s vydávaním tzv. TOKENOV, ktoré sú potrebné na prihlásenie sa do systému ezdravie, t. j. bol problém s prihlásením sa do systému, no nebol plošný,“ informovalo NCZI.

Žiadne náklady naviac

Centrum zároveň upozornilo, že podobné prípady rieši v rámci interných možností, to znamená, že odstránenie výpadkov neznamenalo žiadne náklady naviac.

Tiež informovalo, že lekári môžu v systéme ezdravie pracovať aj počas prípadných výpadkov.

Pre takéto prípady existujú takzvané offline scenáre, v rámci ktorých lekár zapisuje záznamy do svojho systému a po opätovnom spustení ezdravia sa záznamy lekára automaticky zapíšu do systému.

Záťaž na systém

„V rámci prvého roka sa do systému ezdravie pripojilo vyše 62 % poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, čo znamenalo a znamená aj záťaž na infraštruktúru systému. Tú dôsledne monitorujeme a postupne najkritickejšie prvky systému obnovujeme, tak, aby systém fungoval,“ dodalo NCZI.

Systém ezdravie je spustený od 1. januára 2018 s funkciami prístup do systému, evyšetrenie, erecept a elektronická zdravotná knižka.

Základným cieľom elektronizácie zdravotníctva je zvýšiť kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti, hlavne prostredníctvom zdieľanej zdravotnej dokumentácie medzi jednotlivými zdravotníckymi pracovníkmi.

Firmy a inštitúcie: NCZI Národné centrum zdravotníckych informácií