Služba ezdravie mala v tomto roku štyri krátkodobé výpadky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Počítač
Foto: Thinkstock.com

Každý výpadok trval približne tri hodiny

Služba ezdravie mala od začiatku tohto roka štyri krátkodobé výpadky.

Agentúru SITA o tom vo svojom vyjadrení informovalo Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI), ktoré systém prevádzkuje.

Každý výpadok trval približne tri hodiny. „Evidovali sme problémy s vydávaním tzv. TOKENOV, ktoré sú potrebné na prihlásenie sa do systému ezdravie, t. j. bol problém s prihlásením sa do systému, no nebol plošný,“ informovalo NCZI.

Žiadne náklady naviac

Centrum zároveň upozornilo, že podobné prípady rieši v rámci interných možností, to znamená, že odstránenie výpadkov neznamenalo žiadne náklady naviac.

Tiež informovalo, že lekári môžu v systéme ezdravie pracovať aj počas prípadných výpadkov.

Pre takéto prípady existujú takzvané offline scenáre, v rámci ktorých lekár zapisuje záznamy do svojho systému a po opätovnom spustení ezdravia sa záznamy lekára automaticky zapíšu do systému.

Záťaž na systém

„V rámci prvého roka sa do systému ezdravie pripojilo vyše 62 % poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, čo znamenalo a znamená aj záťaž na infraštruktúru systému. Tú dôsledne monitorujeme a postupne najkritickejšie prvky systému obnovujeme, tak, aby systém fungoval,“ dodalo NCZI.

Systém ezdravie je spustený od 1. januára 2018 s funkciami prístup do systému, evyšetrenie, erecept a elektronická zdravotná knižka.

Základným cieľom elektronizácie zdravotníctva je zvýšiť kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti, hlavne prostredníctvom zdieľanej zdravotnej dokumentácie medzi jednotlivými zdravotníckymi pracovníkmi.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie NCZI Národné centrum zdravotníckych informácií