KOŠICE 27. januára (WEBNOVINY) – Mesto Košice ani Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) dodnes nedostali oficiálnu odpoveď ministerstva dopravy na žiadosť o vyňatie elektronicky spoplatnených úsekov ciest, ani informáciu, že jeden úsek má byť vyňatý od 1. februára. Ako v stredu na tlačovej besede uviedli generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice Michal Tkáč a predseda predstavenstva Igor Jutka, pokiaľ bude na území mesta vyňatý zo spoplatnenia elektronickým mýtom len jediný úsek, pre košickú mestskú hromadnú dopravu sa tým nič nemení.
„Je to pre nás výsmech. Vyňatie úseku Luník IX, Moldavská – juh je pre dopravný podnik bezvýznamné a na výške nákladov za mýto sa prakticky nič nezmení. Je to zanedbateľná úspora asi tri percentá,“ povedal generálny riaditeľ Tkáč. Uviedol, že to znamená, že aj naďalej až 50 % liniek ostáva spoplatnených a palubnými jednotkami musí byť vybavených všetkých 203 autobusov. Naďalej ostanú spoplatnené ostatné úseky rýchlostnej štvorprúdovej cesty z Moldavskej smerom na Rožňavu, ktorá však spája mesto – spoločnosť U. S. Steel a mestské časti Lorinčík, Poľov a Šaca.
Ako v stredu informoval Jutka, dopravný podnik prostredníctvom košického magistrátu bude iniciovať zmenu označenia hraníc mesta na príslušnom cestnom správnom orgáne. „Ide o to, aby sa oficiálnou súčasťou mesta stali aj mestské časti Šaca, Poľov, Lorinčík, Pereš. Aj pre ich obyvateľov zabezpečuje DPMK verejnú mestskú dopravu,“ zdôraznil Jutka. V súčasnosti je situácia taká, že tieto mestské časti majú na začiatku a konci osadené dopravné značky začiatok a koniec obce.
Dopravný podnik mesta Košice je podľa Tkáča pripravený opäť podporiť protesty Únie autodopravcov Slovenska. „Takisto chceme presadiť také spoplatnenie úsekov ciest, ktoré nebude diskriminovať MHD a ktoré bude spravodlivé voči mestu Košice a dopravnému podniku,“ povedal Tkáč.
Košice i Dopravný podnik mesta Košice od zavedenia mýtneho systému kritizujú nespravodlivé spoplatnenie úsekov na území mesta. Argumentujú, že kým bratislavský dopravný podnik musel vybaviť palubnými jednotkami necelých 30 autobusov zo 495, čo je päť percent a po spoplatnených úsekoch jazdí v Bratislave šesť liniek z 87, košický dopravný podnik musel palubnými jednotkami vybaviť všetkých 203 autobusov a po spoplatnených úsekoch ciest jazdí približne polovica z celkového počtu liniek. Kým v Bratislave podľa dĺžky odpustilo ministerstvo až 26 % z celkovej dĺžky spoplatnených úsekov, v Košiciach sú to len tri percentá.
SITA