Systém automatického núdzového brzdenia (AEB) dokáže zredukovať počet zrážok osobných áut zozadu o zhruba polovicu a havárie dodávkových vozidiel môže znížiť o viac ako 40 percent.
Ukázali to dve nové americké štúdie. Jednu z nich uskutočnilo partnerstvo vlády a automobilového sektora a druhú poisťovacie odvetvie.
Výsledky štúdie hovoria jasne
Štúdia Partnerstva pre analytický výskum bezpečnosti dopravy porovnala údaje o vybavení áut v prípade 12 miliónov havárií hlásených políciou v 13 štátoch USA. Štúdia dospela k záveru, že počet zrážok zozadu je nižší o 49 percent v prípade, ak vozidlo, ktoré spôsobilo zrážku, má systém automatického brzdenia.
Štúdia Inštitútu poisťovní pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS) zistila, že AEB redukuje počet zrážok zozadu spôsobených dodávkovými vozidlami o 43 percent.
General Motors je na tom najhoršie
Automobilky Mitsubishi, Ford, Mercedes-Benz, Stellantis, Volkswagen a Honda tento rok americkej vláde predložili dokumenty, v ktorých uviedli, že systém automatického núdzového brzdenia sa u nich stal štandardom pre najmenej 90 percent ich modelov.
Udržať automobilovú výrobu v štátoch EÚ bude čoraz ťažšie, potrebný je výraznejší politický zásah
Výrobca áut General Motors informoval, že touto technológiou bolo do záveru modelového roku 2022 vybavených len 73 percent jeho modelov. Hovorca automobilky však povedal, že do konca tohto modelového roka bude mať AEB 90 percent jej modelov.
BMW, Hyundai, Mazda, Subaru, Tesla, Toyota a Volvo podľa IIHS mali AEB vo viac ako 90 percentách svojich modelov už vlani.