Volkswagen Slovakia odštartoval sériovú výrobu nových modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb. Tie sú súčasťou koncernového projektu BETA+. Automobilka tak zavŕšila takmer polmiliardovú investíciu.
Oficiálne ju ohlásila ešte koncom roka 2020. Vďaka novému projektu sa jej zároveň podarilo zabezpečiť budúcnosť a vyťaženie závodu na najbližšie roky.
„Dosiahli sme míľnik, ktorý pre náš závod znamená dôležitý krok k využitiu voľných kapacít a zabezpečeniu zamestnanosti,“ vyzdvihol predseda predstavenstva Wolfram Kirchert.
Projekt BETA+ výrazne posunuli dopredu
Ako doplnil člen predstavenstva Škoda Auto za oblasť výroby a logistiky Andreas Dick, štart výroby nových generácií modelov Superb a Passat v bratislavskom závode značky Volkswagen je mimoriadnym úspechom.
Volkswagen Slovakia plánuje investovať do ďalšieho rozvoja približne 1,5 miliardy eur
„Pod vedením Škoda Auto sme projekt BETA+ výrazne posunuli dopredu, nasadili sme ho časovo efektívne a zároveň sme dosiahli synergické efekty pre koncern Volkswagen vo výške 600 mil. eur,“ vyzdvihol. Koncern pritom vozidlá, ktoré sú založené na rovnakej architektúre, zásadne zlučuje v závodoch naprieč značkami.
„BETA+ je ukážkový projekt, pri ktorom veľmi dobre funguje spolupráca naprieč značkami a výrobnými závodmi,“ zhodnotil člen predstavenstva Volkswagen pre produkciu a logistiku Christian Vollmer.
Návrat vôbec prvého modelu
Výroba modelu Volkswagen Passat sa do Bratislavy vracia po vyše 30 rokoch. Bol to vôbec prvý model, ktorý sa vyrábal v našom hlavnom meste po tom, čo u nás Volkswagen v roku 1991 rozbehol výrobu vozidiel.
Bratislavský Volkswagen plánuje rozšíriť logistické centrum, pripravuje sa na príchod nového modelu Porsche Cayenne
So značkou Škoda spolupracuje Volkswagen Slovakia od roku 2008. Škoda Superb je v poradí už štvrtým modelom pod okrídleným šípom vyrábaným v bratislavskom závode.
Slovensko má dobrú polohu a veľký záujem získať baterkáreň, celú Európu však znevýhodňuje jeden faktor
V súvislosti s integráciou projektu BETA+ do výroby prišlo k významným zmenám a úpravám naprieč celým výrobným tokom. Výroba sa začína v lisovni, v ktorej sa pre oba modely lisujú predovšetkým vonkajšie povrchové diely ako strecha, kapoty či bočné diely.
Aj z dôvodu nového projektu sa rozšírila lisovňa a do portfólia pribudlo ďalších 22 dielov. Vylisované diely smerujú do novovybudovanej karosárne, ktorá vznikla v jestvujúcej hale. Tu boli nasadené nové generácie robotov a nové riadiace systémy, inováciami prešla okrem výroby aj logistika.
Do lakovne priniesol projekt nové technológie, ktoré spoločnosti umožňujú vyrábať vozidlá ekologickejšie a udržateľnejšie. Ide napríklad o lakovacie kabíny s cirkuláciou vzduchu a zachytávaním prchavých organických zlúčenín. V montážnej linke boli oba modely integrované do segmentu VW/Škoda, čiže na jednej linke sa spolu s modelmi Passat a Superb vyrába aj Škoda Karoq.
Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 7 miliónov vozidiel. Je pilierom slovenského exportu a zároveň jedným z najväčších súkromných zamestnávateľov v krajine. Spoločnosť už na Slovensku preinvestovala vyše 5 miliárd eur.
Vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Coupé, Volkswagen Passat, Škoda Superb a Škoda Karoq. V závode v Martine sa produkujú komponenty pre prevodovky a podvozky.